سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

ناصر قراگزلو: لیوورنو چند بازی است که بدون رحمان رضایی برابر حریفان برنده می‌شود. این موضوع مقابل سمپدوریا نیز تکرار شد. ستاره ایرانی لیوورنو در این گفت‌وگو به سئوالات ما پاسخ می‌دهد.

  •  در مورد بازی با سمپدوریا که با پیروزی شما همراه شد، چه صحبتی داری؟

 واقعاً پیروزی خوبی بود، ما را تا حدودی از انتهای جدول بالا کشید و از وضعیت بد قبلی نجات داد. سمپدوریا تیم خوبی است که تقریباً جزو تیم‌های بالای جدولی در فوتبال ایتالیا محسوب می‌شود.

  •  در دو نیمه عملکرد بازیکنان لیوورنو تا حدودی متفاوت بود.

 در نیمه اول با 2 گل از حریف پیش افتادیم. در این نیمه بازیکنان ما برتری تاکتیکی‌شان را به حریف دیکته کردند. در نیمه دوم نیز یک گل دیگر به سمپدوریا زدیم و با 3 گل پیش افتادیم. سمپدوریا بعد از ثبت نتیجه 3 بر صفر فشار را بر روی دروازه ما زیاد کرد اما این موضوع فقط یک گل برای آنها دربرداشت. در نیمه دوم به دلیل پیش افتادن از حریف با 3 گل، بیشتر به دنبال اداره بازی بودیم.

  • شرایط خوبی در جدول پیدا کردید.

بله، خوشبختانه بعد از این پیروزی 3، 4 پله در جدول بالا آمدیم. حالا دیگر نمی‌توان به ما لقب قعر جدولی داد، چون چند تیم دیگر پایین‌تر از ما قرار دارند.

  •  در 3 بازی گذشته نیمکت‌نشین بودی. این موضوع برایت نگران‌کننده نیست؟

 این امر برای من چندان مورد قبول نیست، اما باید یک نکته را در نظر گرفت که مربی با ترکیب‌های قبلی‌اش در زمین برنده می‌شود. فکر می‌کنم سرمربی در شرایطی که تیم پیروز می‌شود، فعلاً قصد جابه‌جایی ترکیب را ندارد.

  •  یعنی اگر تیم پیروز شود، تو هم به نیمکت‌نشینی‌ات راضی هستی؟

مطمئن باشید نیمکت‌نشینی من پایدار نیست. آمادگی بدنی و حضور پرقدرت در تمرینات تنها کاری است که من باید به شکل صددرصد بر روی آن تمرکز داشته باشم. مطمئن باشید در اولین فرصت به دست آمده مجدداً خود را به سرمربی تیم ثابت خواهم کرد.

  •  پیش از این از جدایی در نیم‌فصل حرف زده بودی، هنوز بر این تصمیم مصر هستی؟

هنوز جدی در این رابطه فکر نکرده‌ام. مطمئناً بازی‌های آینده در تصمیم من بسیار تأثیرگذار خواهد بود، ضمن آنکه دوست ندارم در شرایط فعلی از لیوورنو جدا شوم.

  •  بیشتر توضیح می‌دهی؟

 مطمئناً بازی کردن در صورت تصمیم به جدایی، شرایط خوبی را پیش روی من قرار می‌دهد. در آن صورت گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب تیم آینده‌ام خواهم داشت.

  • از جدایی از این تیم منصرف می‌شوی؟

 بازی کردن در شرایط فعلی برای من بسیار حایز اهمیت است. اگر شرایط خوبی پیدا نکنم، هرچه زودتر تصمیمم را برای جدایی از لیوورنو عملی خواهم کرد.

  •  پیشنهاد رسمی یا غیررسمی از تیم‌های دیگر ایتالیایی داشتی؟

هنوز زمان نقل و انتقالات فرا نرسیده، به همین دلیل فعلاً پیشنهاد رسمی ندارم و دوست ندارم بی‌جهت برای خودم شایعه‌پردازی کنم.

  • بازی بعدی شما برابر چه تیمی برگزار می‌شود؟

 با تیم کالیاری در زمین خودمان بازی داریم و این تیم تقریباً شرایطی مثل لیوورنو دارد. برابر کالیاری نباید به نتیجه بردهای قبلی‌مان بسنده کنیم.

  • علت اصلی بردهای اخیر لیوورنو چیست؟

تیم ما بعد از حضور مربی جدید، چه در تمرینات و چه در بازی‌های رسمی از سازماندهی و نظم تاکتیکی مناسبی برخوردار است. جدا از آن فکر می‌کنم بازیکنان و مربی به درک متقابلی نسبت به یکدیگر رسیده‌اند.

  • با پیروزی‌های اخیر از سقوط نجات پیدا کردید؟

 هنوز زود است که بخواهیم از سقوط لیوورنو یا تیم‌های دیگر حرف بزنیم.

  •  نظرت در رابطه با قرعه‌کشی اخیر جام‌جهانی و همگروهی ایران با تیم‌های کویت، امارات و سوریه چیست؟

فکر می‌کنم ایران با قرعه خوبی روبه‌رو شده. مطمئنم با این قرعه ایران به عنوان تیم اول از گروه خود صعود خواهد کرد.

  • نظرت در مورد انتخابات اخیر برای سرمربی تیم‌ملی چیست؟

تنها تیم ما نیست که سرمربی ندارد. تیم‌هایی نظیر کره، ژاپن، استرالیا و انگلیس هم فعلاً فاقد سرمربی هستند.

  •  به نظرت این موضوع نگران‌کننده نیست؟

 در حال حاضر استخدام مربی خارجی باید تحت شرایطی خاص صورت بگیرد و حتماً باید یک مربی داخلی آگاه در کنار مربی خارجی فعالیت کند. البته با توجه به شرایط اخیر و زمان کم باقی‌مانده تا شروع بازی‌ها، حضور یک سرمربی خارجی در رأس کار ضروری به نظر می‌رسد.

  •  در مورد مربیان آلمانی که فعلاً بحث‌شان برای تیم‌ملی جدی‌تر است، چه نظری داری؟

 مربیان آلمانی درجه اول می‌توانند برای تیم‌ملی مفید باشند اما با توجه به نوع خاص فوتبال ما که بیشتر بر پایه خلاقیت بازیکنان است، مربیان ایتالیایی، اسپانیایی یا انگلیسی نیز می‌توانند برای تیم‌ملی مفیدتر باشند.

کد خبر 37692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز