چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

کریم اعظمی:‌ آغاز هفته چهارم رقابت‌های لیگ امارات نیز با درخشش ستاره‌های ایرانی همراه بود.

 در حقیقت نقش مهاجمان ایرانی لیگ امارات در فصل جاری، بیش از همه ادوار گذشته به چشم می‌آید و به نظر می‌رسد سرنوشت قهرمانی، به دست همین ستاره‌ها رقم خواهد خورد.

صدرنشینی الشباب با کسب 12 امتیاز از 4 بازی و صددرصد امتیازات ممکن نیز تنها با درخشش 3 بازیکن ایرانی به دست آمده است. در 4 بازی دوشنبه‌شب، 7 گل ایرانی در 2 مسابقه به ثمر رسید، در حالی‌که اکبرپور و مسعود شجاعی در ترکیب الظفره و شارجه حضور نداشتند.

تاثیر بازیکنان ایرانی در سرنوشت تیم‌های اماراتی به حدی است که الشباب و الشعب را از تیم‌های متوسط به مدعیان نخست قهرمانی تبدیل کرده و در مقابل قدرت‌های همیشگی فوتبال امارات، همچون العین و الوحده که هیچ بازیکن ایرانی در اختیار ندارند، از جمع مدعیان دور شده‌اند.

معدنچی که در هر هفته از رقابت‌های لیگ فرصت‌های زیادی را در ترکیب پرسپولیس از دست می‌داد، حالا در طول 4 هفته، 5 گل برای الشعب به ثمر رسانده و صدرنشین جدول گلزنان است. مبعلی در همه بازی‌های تیمش با ضربات ایستگاهی گلزنی می‌کند و هیچ‌کدام از دروازه‌بانان آماتور لیگ امارات موفق به مهار ضربات سهمگین او نمی‌شوند.

سامره فصل گذشته به عنوان آقای گلی رسیده و در این فصل مصدومیت مانع از صدرنشینی او در جدول گلزنان شده است. در عین حال خطیبی و مبعلی با 3 گل زده معدنچی را در صدر جدول گلزنان تعقیب می‌کنند.

 رقابت برای کسب عنوان آقای گلی همواره در اختیار بازیکنان خارجی باشگاه‌های اماراتی بوده و در حال حاضر مخصوص بازیکنان ایرانی لیگ این کشور است.ستاره‌های متوسط لیگ‌برتر ایران هم در امارات سرنوشت‌ساز می‌شوند.

‌درخشش مهرزاد معدنچی در بازی با الوحده باعث نشد تا الشعب 3 امتیاز این دیدار را از آن خود کند. در روزی که معدنچی هر 2 گل تیمش را به ثمر رساند، الشعب با تساوی 2 بر 2 مقابل الوحده متوقف شد تا در این بازی خانگی 2امتیاز حساس را از دست بدهد. البته معدنچی معتقد است این یک نتیجه خوب برای تیمش محسوب می‌شود. او در‌این‌باره می‌گوید: الوحده، تیم پرقدرتی است و تساوی هم مقابل این تیم راضی‌کننده است.

  •  بازی با الوحده چطور بود؟

ما بازی را خوب شروع کردیم، ولی متأسفانه زمان بدی گل خوردیم که این تا حدودی تمرکز بازیکنان را بر هم زد. پس از لحظاتی تیم ما به شرایط عادی بازگشت. در کل به نظرم در طول 90 دقیقه بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم.

  • ولی الوحده مستحق برد نبود.

فکر می‌کنم تساوی عادلانه بود. زمانی که 2 بر یک عقب بودیم، فشار زیادی روی دروازه حریف آوردیم و سرانجام در دقایق پایانی به خواسته خود رسیدیم. البته قبول دارم که در چند صحنه شانس آوردیم.

  •  عملکردخط دفاعی الشعب...

مدافع ما در 2 صحنه اشتباه کرد و پس از پایان بازی هم خیلی ناراحت بود، ولی این مسائل در فوتبال پیش می‌آید و فکر نمی‌کنم که خط دفاعی ما ضعیف عمل کرده باشد. الوحده یکی از مطرح‌ترین تیم‌های امارات است که 6 بازیکن ملی‌پوش دارد. به نظر من مدافعان ما مقابل این تیم نمایش خوبی داشتند.

  • علی سامره پس از مدت‌ها در نیمه دوم به میدان آمد. فکر می‌کنی اگر او از ابتدا بازی می‌کرد، برنده می‌شدید؟

 او فوتبالیست مطرحی است که تمام مدافعان از او وحشت دارند. اگر علی از ابتدا بازی می‌کرد، شاید در این دیدار پیروز می‌شدیم.

  •  این بازی با درخشش تو همراه بود که 2 بار دروازه الوحده را باز کردی.

خدا را شکر می‌کنم که جواب اعتماد مسئولان و کادرفنی باشگاه را دادم و از درخشش در الشعب خیلی خوشحالم.

  • در حال حاضر با 5 گل، آقای گل لیگ امارات هستی. فکر می‌کنی در پایان فصل این عنوان را کسب کنی؟

 در 4 بازی، 5 گل زدم و این یک آمار قابل قبول است، ولی زیاد به آقای گلی فکر نمی‌کنم چون موفقیت تیم از همه چیز مهم‌تر است. دوست دارم بیشتر در خدمت تیم باشم و بازیکنان را صاحب موقعیت کنم.

  •  این فصل بازیکن موفقی در گلزنی بوده‌ای، برعکس زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کردی.

دوست ندارم در مورد گذشته حرف بزنم، ولی در پرسپولیس بیشترین فشار روی من بود و تمرکزم را به هم ریخته بود. هیچ‌وقت این حرف را نزدم، اما الان می‌گویم که طی 2 سال حضورم در این تیم 22 گل زدم و این در حالی بود که مهاجم نبودم. پس بهتر است بعضی‌ها لقب گل‌نزن را روی من نگذارند.

  •  فکر می‌کنی الشعب مدعی قهرمانی باشد؟

ما تیم جوانی داریم و اکثر بازیکنان در هر بازی انگیزه بسیار زیادی دارند، خصوصاً مقابل تیم‌های بزرگ. ولی رسیدن به قهرمانی سخت است و بعید می‌دانم قهرمان شویم.

  •  الشباب با مبعلی، کاظمیان و اولادی خیلی خوب نتیجه می‌گیرد و در حال حاضر صدرنشین است. به نظر تو آنها شانس قهرمانی دارند؟

در لیگ امارات هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، ولی آنها تا این‌جا خوب پیش رفته‌اند و می‌توانند یکی از مدعیان قهرمانی باشند.

  • این هفته با چه تیمی بازی دارید؟

مقابل شارجه قرار خواهیم گرفت که دربی حساسی است. تماشاگران الشعب از همان ابتدا به ما گفته‌اند باید این بازی را ببریم و امیدوارم که ما، تیم برنده باشیم.

  • بازی‌های لیگ برتر ایران را دنبال می‌کنی؟

 بله، خیلی خوشحالم که پرسپولیس صدرنشین است و در قهرمانی این تیم شکی ندارم.

  •  خیلی با اطمینان حرف می‌زنی.

هیچ حریفی نمی‌تواند مقابل پرسپولیس بایستد. البته سپاهان تیم پرقدرتی است، ولی مطمئنم پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

  • رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی قرعه‌کشی شد و ما با امارات، کویت و سوریه همگروه شدیم. به نظر تو از این گروه راحت صعود خواهیم کرد؟

 مدعی اول هستیم، ولی نباید حریفان را دست‌کم بگیریم، چون کشورها سرمایه‌گذاری می‌کنند و مقابل سرشناس‌ترین تیم‌های دنیا بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دهند. متأسفانه هنوز سرمربی تیم ملی انتخاب نشده و این موضوع چندان خوشایند نیست. امیدوارم مسئولان هر چه زودتر تکلیف تیم‌ملی و فدراسیون فوتبال را مشخص کنند تا دچار مشکل نشویم.

کد خبر 37768

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز