چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

محمدجواد پاینده: مدافع سابق باشگاه پاس حالا به یک بازیکن تاثیرگذار در تیم العربی قطر مبدل شده و مورد توجه رسانه‌های این کشور قرار دارد.

 روزنامه الرایه قطر گفت و گوی مفصلی با شکوری ترتیب داده و به تمجید از مدافع ایرانی باشگاه العربی پرداخته است.

 در مقدمه این گفت‌وگو آمده است؛ «شکوری قلب مطمئن دفاع العربی است که مهاجمان حریف را همچون صخره متوقف می‌کند. او در میدان بسیار آرام است و مطمئن.شکوری توانایی‌های زیادی دارد و آینده خوبی در انتظارش خواهد بود چه بخواهد در لیگ قطر ادامه بدهد و یا در فوتبال ایران.»

  •  العربی را چگونه می‌بینی؟

 العربی تیم خوب و بزرگی است اما مشکلاتی در تیم ما وجود دارد. سال‌هاست این تیم به هیچ افتخاری دست نیافته و بازیکنان به خودباوری نیاز دارند. آنها باید باور کنند که می‌توانند موفق شوند.

  •  می‌خواهی بگویی بازیکنان العربی اعتماد به نفس ندارند؟

 منظورم همه بازیکنان نیست . ما و همه خارجی‌های تیم افتخارات زیادی به دست آورده‌ایم اما بازیکنان جوان، کم‌تجربه هستند. وقتی یک گل به حریف می‌زنیم فکر می‌کنند همه چیز تمام شده در حالی که این‌طور نیست.

  •  نقش شما که بازیکنان حرفه‌ای تیم هستید چه می‌شود؟

 ما تلاش خودمان را می‌کنیم اما این درست نیست که از ما انتظار شگفتی داشته باشند. یک تیم 11 بازیکن دارد اما اینجا همه فکر می‌کنند فقط بازیکن خارجی باید گل بزند و به تیم کمک کند. در واقع از ما انتظار دارند که همه چیز را عوض کنیم.

  •  پس فکر می‌کنی العربی هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد؟

من این‌طور فکر نمی‌کنم اما می‌گویم باید در تیم، تفکر حرفه‌ای حاکم باشد. بازیکنان باید رفتار و برخورد حرفه‌ای داشته باشند. هیچ فرصتی را نباید از دست داد و نباید امتیازات را به حریفان سپرد. فراموش نمی‌کنم که در لیگ ایران به همراه پاس، قهرمانی را فقط به خاطر یک مسابقه از دست دادیم. تیم وقتی روند موفقیت را در پیش می‌گیرد، شخصیت پیدا می‌کند و با این شخصیت نسبت به حریفانش احساس برتری‌جویی خواهد داشت.

  •  هر سال از قهرمانی صحبت می‌شود اما العربی همچنان ناکام است.

 برای من دومی هم هیچ جذابیتی ندارد و ناکامی است. دوست دارم امسال قهرمان شویم.

  • فصل گذشته پیشنهاداتی از اروپا داشتی اما در العربی ماندی.

 آرزوی من حضور در فوتبال اروپاست و طبیعتا به چنین پیشنهاداتی فکر می‌کنم اما در آغاز فصل بعد از بررسی پیشنهادات مطرح شده، تصمیم گرفتم در اینجا بمانم چون در این تیم شرایط خوبی دارم. در آینده البته باز هم هدفی غیر از حضور در اروپا نخواهم داشت. ترجیح می‌دهی در کدام پست بازی کنی؟

 مربی تیم در اردوی اروپایی از من خواست در خط حمله بازی کنم و در همین بازی‌های لیگ به عنوان هافبک راست هم در ترکیب قرار گرفتم اما خودم دفاع وسط را ترجیح می‌دهم چون تجربه زیادی در این پست دارم.

  • چرا فقط 2 بازیکن ایرانی در لیگ قطر بازی می‌کنند؟

 بازیکنان ایرانی توانایی زیادی دارند و به راحتی در کشورهای عربی موفق می‌شوند. من، قطر را به امارات ترجیح دادم چون احساس کردم نام‌های بزرگتری در این مسابقات حضور دارند. در لیگ امارات 13 بازیکن ایرانی حضور دارند. شاید چون رفت و آمد به باشگاه‌های این کشور آسان‌تر است. در قطر اما این شرایط وجود ندارد هرچند سطح فنی لیگ قطر بالاتر است و در اینجا فقط من و کریمی حضور داریم.

  • چرا تماشاگران ایرانی از بازی‌های لیگ قطر استقبال نمی‌کنند؟

 تماشاچی با توجه به کمی ستاره‌های ایرانی توجه کمتری می‌کند اما با حضور کریمی و من، ممکن است شرایط عوض شود. شاید با ورود ایرانی‌های بیشتر به لیگ قطر تماشاگران ایرانی را نیز در ورزشگاه‌ها ببینیم.

  •  چرا کریمی هنور نتوانسته در قطر موفق شود؟

کریمی از لیگ آلمان به اینجا آمده. منطق فوتبال در آنجا متفاوت است و شکل بازی فرق می‌کند. آنجا کریمی با عبور از یک یا دو بازیکن موقعیت مناسبی پیدا می‌کرد و توپ را به بازیکن دیگری می‌سپرد اما اینجا از او انتظار دارند 4، 5 بازیکن را دریبل بزند و خودش نتیجه را تغییر دهد.

کریمی در امارات موفقیت‌های زیادی به دست آورد و همیشه یک ستاره بود. در اینجا اما هنوز آن درخشش را نداشته چون فرصت لازم را پیدا نکرده است. باید به او فرصت بدهید تا شرایط اینجا را به خوبی درک کند.کریمی باید خودش را در اینجا پیدا کند.

  • از بازی او انتقادات زیادی مطرح شده است.

 کریمی را همه می‌شناسند. اگر از القطر برود، 10 باشگاه دنبال این ستاره خواهند بود چون یک بازیکن هنرمند و تواناست. من امیدوارم جایگاه واقعی خودش را در لیگ قطر پیدا کند و بازی‌های همیشگی را به نمایش بگذارد.

کد خبر 32486

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز