همشهری‌آنلاین: مدافعان آزادی بیان در آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور این کشور به خاطر بلاک کردن منتقدانش در توییتر شکایت کرده‌اند.

مدافعان ازادي بيان در آمريكا می‌گویند، حساب کاربری رئیس‌جمهور آمریکا یک محفل عمومی مجازی است که او به عنوان یک مقام دولتی نمی‌تواند مردم را از دسترسی به آن منع کند.

 هفت تن از اعضای یک موسسه دانشگاهی در نیویورک که همگی پس از انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توسط او بلاک شدند، شکایتنامه‌ای را علیه او در دادگاه فدرال منهتن تنظیم کردند.

در این دادخواست از قاضی پرونده خواسته شده تا ترامپ و تیم رسانه‌ای‌اش را از مسدود کردن منتقدانی که حساب کاربری شخصی او"realdonaldtrump@" در توییتر را دنبال می‌کنند، باز دارد؛ حساب کاربری که 33 میلیون دنبال‌کننده دارد و در حقیقت تعداد دنبال‌کنندگان آن 14 میلیون بیشتر از حساب رسمی ریاست‌جمهوری آمریکا موسوم به "POTUS@" و 19 میلیون بیشتر از حساب کاربری "WhiteHouse@" است.

آنها ادعا می‌کنند که ترامپ یک محدودیت غیرقانونی را بر توانایی آنها برای مشارکت در یک محفل عمومی مجازی اعمال می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله،آنها همچنین مدعی هستند که دسترسی‌شان به بیانیه‌هایی که دولت در حال حاضر در دسترس عموم قرار داده و همچنین بیانیه‌های کاربرانی که از دولت به خاطر تصحیح اشتباهش شکایت دارند، محدود شده است.

این پرونده سوال‌هايی را به وجود می‌آورد درباره این‌که چطور قانون اساسی آمریکا در عرصه رسانه‌های اجتماعی اعمال و تفسیر خواهد شد.

در این شکایتنامه آمده است: حساب کاربری "realdonaldtrump@" یک نوع محفل دیجیتال است که در آن رئیس‌جمهور و معاونینش از عملکرد تويیت کردن برای انتشار اخبار و اطلاعات به عموم استفاده می‌کنند و مردم نیز از عملکرد پاسخ دادن برای واکنش نشان دادن به رئیس‌جمهور و معاونانش و همچنین تبادل نظر با یکدیگر استفاده می‌کند.

در این شکایتنامه همچنین به شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید و دن اسکاوینو، دبیر کاخ سفید در امور رسانه‌های اجتماعی به عنوان متهم اشاره شده است.

جمیل جعفر، مدیر موسسه دانشگاهی مذکور گفت: پس از آن‌که سازمان ما سه هفته پیش به کاخ سفید اعلام کرد اجازه ندارد افراد را از دنبال کردن حساب کاربری رسمی رئیس‌جمهور مسدود کند حمایت‌های بسیاری از جانب مردم مطرح شد.

کد خبر 375996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha