همشهری آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نزدیک است. بنظر شما چقدر شبکه‌های اجتماعی در پیروزی کاندیداتورها تاثیر می‌گذارد؟

با گذشت 10 سال، حال دیگر کاندیداها دعواهای سیاسی خود را به صورت مخفیانه و در بازه محدود اجرا نمی‌کنند. امروزه کافی است فقط سخنی در کمپین‌های انتخاباتی خود بگويند تا حرفشان تا آن سر دنیا برود. در عصر امروز تکنولوژی خصوصا از نوع ارتباطی تاثیر بسزایی در انتخابات دارد. جدا از این که بازتاب حرف‌های سیاست مداران گسترده است، هر حزبی سعی می‌کند که پرچم خود را بر سر در کاخ سفید بنشاند.

اما، این تازه بخش کوچکی از تاثیرات شبکه‌های ارتباطی بر انتخابات آمریکا، البته بهتره بگوییم تاثیر بر انتخابات در سراسر دنیا است.

1. دید سیاسی مردم

امروزه فیس‌بوک و توئيتر باعث شده است که نامزدهای انتخاباتی بتوانند تعامل بیشتری با مردم داشته باشند. این اپلیکیشن‌های ارتباطی در دنیا مجازی تاثیر فراوانی بر روی انتخابات خصوصا در آمریکا دارد.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2004، اوج رقابت بین جرج بوش و جان کری بود. در آن زمان فیس‌بوک تازه 9 ماه بود که منتشر شده بود که فقط درصد کمی از مردم با آن آشنایی داشتند تازه تویيتر هم در سال 2006 طراحی و آماده استفاده شد.

ولی با الان مقایسه کنید، حالا غیر از فیس‌بوک و تویيتر امروزه شاهد این هستیم که به میزان بالایی این دو اپلیکیشن بین مردم محبوب هستند.

در آن سال به خاطر وجود محدود بودن ارتباطات از نوع مجازی، نامزده‌های انتخاباتی کمتر می‌توانستند با مردم سخن بگویند و از آن طرف مردم هم دید سیاسی درست به آن‌ها نداشتند.

2. نامزده‌های انتخاباتی زیر ذره بین

نامزدهای انتخاباتی در طول دروه تبلیغات به شدت زیر ذره بین هستند، حال امروزه شبکه‌های اجتماعی به این شدت افزوده است. کافی است فقط یک نامزد انتخاباتی سوتی‌ای بدهد تا از آن به بعد در شبکه‌های اجتماعی، مردم مخالف او و همینطور بقیه رقبا او را بکوبند و برایش گران تمام شود.

یکی دیگر از کارهایی که شبکه‌های اجتماعی در این دوره انجام می‌دهد این است که وقتی که نامزدها نطقی می‌کنند، بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهد است و مردم می‌توانند بارها آن را نگاه کنند.

چون که نامزد های انتخاباتی در زیر ذره بین هستند، از آن طرف آن‌ها همیشه باید حواسشان جمع باشد که حرف‌ها و شعارهایشان روزی بر علیه خود نشوند. یکی دیگر از مزیت‌های شبکه‌های انتخاباتی افزایش رقابت میان نامزدها است.

3. شعارهای سیاسی

نامزدهای ریاست جمهوری همیشه بر کمپین‌های انتخاباتی خود وابسته بوده‌اند و می‌توان گفت این کمپین‌ها در نتیجه انتخابات نقش مهمی دارد.

امروزه نامزدهای انتخاباتی و مشاورین خود در کمپین می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی این را مشاهده کنند که چه سیاستی را باید در پیش بگیرند و یا اینکه دید مردم به نامزدهای انتخاباتی چگونه است.

در حالت کلی، باید گفت که شبکه‌های اجتماعی که امروزه خواب و خوراک مردم را گرفته چه قدر تاثیر در سرنوشت یک کشور دارد. پس باید حواسمان جمع باشد.

اینترنت

منبع: entrepreneur

کد خبر 347694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha