سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روزنامه نیویورک تایمز در گزارش جدیدی فاش کرد، پسر ارشد دونالد ترامپ پیش از دیدار با یک وکیل روس که او فکر می‌کرد اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون دارد، در ایمیلی مطلع شده بود این بخشی از تلاش دولت روسیه برای کمک به کمپین ریاست جمهوری پدرش است.

 روزنامه نیویورک تایمز به نقل از سه فرد مطلع از این ایمیل نوشت، "راب گلدستون"، کارشناس روابط عمومی و فعال رسانه که برای انجام آن دیدار میان ناتالیا وسلنیتسکایا، یک وکیل روس و دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس‌جمهور آمریکا وساطت کرده بود، در پیامی به پسر ارشد ترامپ گفته بود دولت روسیه منبع احتمالی اطلاعات مخرب علیه هیلاری کلینتون است.

دونالد ترامپ جونیور در بیانیه روز یکشنبه (18 تير)خود به این دیدار اذعان کرد اما به این مساله اشاره نکرد که به او گفته شده بود آن وکیل روس احتمالا وابسته به کرملین است.

نیویورک تایمز همچنین نوشت، افشای این ایمیل احتمالا به نفع بازرس‌هایی است که درباره احتمال همدستی وابستگان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با دولت روسیه با هدف پیروزی در انتخابات سال گذشته تحقیق می‌کنند.

به گزارش ایسنا،پسر ارشد ترامپ دوشنبه 19 تير یک وکیل برای پرونده تحقیقات مرتبط با روسیه استخدام کرد. این در حالی است که جمهوری‌خواهان سرشناس نسبت به دیدار پسر ترامپ و یک روس ابراز نگرانی کرده‌اند. جنجال بر سر دیدار پسر ترامپ عصر دوشنبه با گزارش تازه نیویورک تایمز شدیدتر شد.

اتهام‌هاييی مبنی بر ارتباط کمپین ترامپ با روسیه بر چند ماه اول ریاست جمهوری او سایه انداخته و منجر شده تا کمیته‌هایی از کنگره و یک شورای ویژه فدرال به ریاست رابرت مولر در رابطه با این مساله تحقیق کنند. مسکو اتهام نفوذ در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ آمریکا را رد می‌کند.

دونالد ترامپ جونیور تاکید دارد که در آن نشست هیچ "اطلاعات موثری" در مورد هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات آمریکا ارائه نشد.

او دوشنبه در توییتی طعنه‌آمیز نوشت: "ظاهرا من اولین کسی در یک کمپین انتخاباتی هستم که برای شنیدن اطلاعاتی درباره رقیب در ملاقاتی شرکت می‌کند."

او سپس در توییت دیگری نوشت: "در بیانیه‌های من تناقضی نبود... من فقط در واکنش به سوالات بیشتر جزییات بیشتری ارائه کردم."

یکی از وکلای دونالد ترامپ جونیور در بیانیه‌ای گفت دیدار موکلش با آن وکیل روس در سال گذشته "هیاهو بر سر هیچ" است. او نوشت: "بهار سال گذشته دونالد ترامپ جونیور از طریق راب گلدستون مطلع شد که افرادی احتمالا از اقدام‌هاي نادرست کلینتون اطلاع دارند. این جلسه هیچ حاصلی نداشت و پدر او از این مورد مطلع نبود."

 

کد خبر 375831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha