پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: نسل جدید بازی‌ها با رونمایی از Xbox One X در حال حاضر با کیفیت ۴K قابل طراحی هستند.

کنسول‌

حتما برای شما این سوال پیش آمده که جریان بازی با کیفیت 4K چیست؟ الان که در دنیاي گیم دو کنسول وجود دارد که می‌تواند بازی‌های ویدویی را با فرمت 4K نمایش دهد تکلیف ما برای خرید کنسول چگونه است و اینکه خرید کدام یک به صرفه‌تر می‌باشد یا شایدم اینکه اگر یک کامپیوتر شخصی قدرتمند تهیه کنیم بهتر باشد؟

به تازگی وب سایت تخصصی wired در زمینه تکنولوژی مطلبی را منتشر کرده که در آن به تمام سوالات احتمالی گیمرها در خصوص کنسول‌های جدید کمپانی سونی و مایکروسافت و بازی‌های ویدویی با فرمت 4K پاسخ داده است:

  • فكر نمي‌كنيد هزینه بازی‌های فرمت 4K بسیار زیاد باشد؟

این حرف کاملا درست است که برای اجرا بازی با فرمت 4K نیازمند یک دستگاه قدرتمند هستید از این رو اگر بخواهید بازی‌های 4K را بر روی کامپیوتر اجرا کنید حداقل باید هزار دلار خرج کیند. اما شما می‌توانید با نصف این هزینه بازی‌های 4K را انجام دهید.

دو کنسول از کمپانی‌های سونی و مایکروسافت این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید 4K بازی کنید.

کنسول سونی یعنی Ps4 Pro در سال 2016 با قیمت 350 دلار راهی بازار شد و یک سال بعد هم از Xbox One X با قیمت 450 دلار رونمایی شد.

  • آیا یک کنسول 450 دلاری می‌تواند عملکرد کامپیوتر هزار و 500 دلاری را داشته باشد؟

با این که مایکروسافت از کنسول خود تحت عنوان قویترین کنسول دنیا نام برده اما هیچ وقت ادعا این که می‌تواند از یک کامپیوتر با پردازشگر Nvidia GTX 1080 قویتر باشد را نکرده است.

کنسول‌های 4K تمرکز بیشتر خود را بر روی اجرا هرچه بهتره بازی‌ها گذاشته به طوری که با توجه به هزینه‌ای که صرف می‌کنید بتوانید شاهد بالاترین عملکرد باشید.

کنسول های 4K می‌توانند با عملکرد معمولی پردازشگر خود کیفیت قابل قبولی را به ارمغان بیاورند همچنین پشت پرده ساخت این کنسول‌ها علم و دانش بوده یعنی اینکه طوری طراحی شده‌اند که بتوانند بازی‌های 4K زمانه خود را با بهترین کارایی اجرا کنند.

یک نکته‌ای را هم باید در نظر بگیرید که مایکروسافت و سونی فروش میلیونی از کنسول خود بدست می‌آورند که این نشان‌دهنده این است که مردم از این کمپانی‌ها اطمینان دارند.

  • اما برای این نوع بازی‌ها به یک تی‌وی 4K نیاز است و قیمت این تی‌وی‌ها هم ارزان نیست

در حالت کلی شما نیاز به یک تی‌وی یا مانیتور 4K برای اجرا بازی دارید. اما شما می‌توانید بازی‌ها را با کیفیت 1080p در تی‌وی بازی کنید.

کامپیوتر یا کنسول‌های 4K می‌تواند با تبدیل فریم از 4K به 1080 بازی‌ها را با بالاترین کیفیت اجرا کنند اگر چه که نرخ بارگذاری بازی مقداری افزایش پیدا می‌کند.

خبر خوب این است که Ps4 و One X قابلیتی به نام supersampling که این قابلیت سبب اجرا شدن بازی‌ها با کیفیت بالاتر از 1080p می‌شود.

مایکروسافت سعی کرده هرچه که در توان خود بوده را با One X نشان دهد. شاید به این دلیل که استقبال از Ps4 بیشتر بوده است.

  • در آخر باید چه کنیم؟

توجه کنید که اگر مشکل هزینه ندارید می‌توانید یک کامپیوتر شخصی تهیه کنید و از زندگی لذت ببرید یا اینکه می‌توانید کمی کمتر خرج کنید و یک کنسول تهیه کنید که به نمایشگر 4K نیاز ندارد و باز هم از زندگی لذت ببرید.

بازی ۲۰۱۷

منبع: wired

کد خبر 375075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha