همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: ۲۰ سال پیش در این ماه برای اولین بار بازی GTA راهی بازار شد.

سجاد میرزامهدی تهرانی

امکان ندارد که شما اسمي از GTA ببرید و کسی با این بازی خاطره نداشته باشد. بیست سال پیش در چنین روزهایی کمپانی راک‌استار بازی‌ای را طراحی کرد كه دنیا را تکان داد.

به جرات می‌توان گفت بازی‌هایی که در سبک اکشن ماجراجویی قبل از GTA طراحی شدند سوتفاهمی پیش نبودند. بسیاری از گیمرها با این بازی زندگی و حتی جای زندگی واقعی و مجازی را با یکدیگر عوض کردند.

یکی از دلایلی که باعث شد GTA بین گیمرها مورد توجه قرار بگیرد، خط داستانی و شخصیت‌های بازی بود. حال جدا از این که این بازی همه آن چه که یک گیمر به دنبال آن بود را داشت. طراحی این بازی تماما الهام گرفته از شهر‌های بزرگ آمریکا است برای مثال؛ شهر Liberty City در واقع همان نیورک با طراحی بصری خود این شهر است.

وقتی یکی از عناوین GTA را بازی می‌کنید متوجه می‌شويد که در واقع در حال زندگی کردن در یکی از شهرهای آمریکا هستید. حال قصد این را ندارم که کل GTA برای شما تعریف کنم فقط هدف این است که با انتشار این مطلب خاطره‌ها را برايتان زنده كنم.

به احتمال قريب به يقين مي‌توان گفت GTA san andreas یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا می‌باشد. یادم میايد آن موقع که این بازی تازه منتشر شده بود. همه همکلاسی‌هایم در مدرسه از اکتشافاتی که در این بازی انجام دادند و این که اين بازي چه به گيمر مي‌دهد صحبت می کردند و این خودش تبدیل به یک هدف در زندگیمان شده بود.

آخرین نسخه از این بازی GTA V می‌باشد. این بازی با هزینه 270 میلیون دلاری ساخته شد و اکثر سایت‌های نقد بازی نمره کامل را دادند.

جی تی ای

کد خبر 384512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha