همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: رزیدنت اویل ۷ (Resident Evil ۷: Biohazard) نام یک بازی ویدیویی در سبک ترس و بقا است که برای کنسول‌های نسل هشتم و ویندوز در ۲۴ ماه ژانویه منتشر شد.

بعد از انتشار بازي رزیدنت اویل 4 در سال 2005 دیگر بقیه سری بازی‌های اویل؛ خیلی چنگی به دل نمیزد. هرچه کمپانی کپکام سعی در ساختن یک اویل بهتر را داشت اما مدام با شکست مواجه می‌شد. طوري که هروقت يك اویل جدید طراحی می‌شد با کمترین استقبال و پایین‌ترین نمره از سوی منتقدین همراه بود.

در فستیوال اي تري 2016 بود که اولین تریلر از بازی Resident Evil 7 به نمایش گذاشته شد. تریلری که نمایش داده شد فقط تیزری از بازی نه روند آن بود همین تفاوت تریلر با ساخته‌های قبلی باعث شد که ویدیو این بازی جز پربازدید ترین‌ها در اینترنت شود.

  • داستان بازی Resident Evil 7

درباره داستان بازی که بسیار قابل تامل است باید اظهار کرد که بعد از مدت‌ها در سبک ترس و بقا ما شاهد یک باری با داستان پردازی قوی هستیم. داستان بازی طوری است که اگر به صورت کامل بیان شود باعث از دست رفتن هیجان آن خواهد شد.

داستان بازی RESIDENT EVIL 7 در حوالی چهار سال بعد از وقایع RE6 ، در شهر دالوی واقع در ایالت لوییزیانای آمریکا اتفاق می‌افتد، خط داستانی RESIDENT EVIL 7 داستان خانواده‌ای به نام Bakers را روایت می‌کند که در نگاه اول به نظر می‌رسد از اختلالات شدید روانی رنج می‌برند اما قطعا موضوع از این‌ها بسیار پیچیده‌تر است.

 شخصیت اصلی بازی که Ethan نام دارد در عمارت قدیمی Bakerها در جست و جوی همسر خود Mia خواهد بود. 

برای اولین بار در کل تاریخ این بازی، یک نویسنده غیر ژاپنی نوشتن بازی‌ نامه را برعهده داشته و بخش عمده‌ای از تغییرات بازی را می‌توان مرتبط با تفکرات غیر شرقی نویسنده دانست

قبلا گفتیم که داستان بازی حول محور شخصیتی به نام ایتن وینترز است. همسر ایتن میا، سه سال است که گم شده است و کسی از او خبری ندارد از این رو در سال 2017 ناگهان ویديويی از طرف میا به دست ایتن می‌رسد و از او کمک می‌خواهد تا او را نجات دهد. بعد اینکه ایتن متوجه این پیغام شد با برسی‌های انجام شده متوجه شد که این پیغام از خانه‌ای در لویزیانا بوده است.

بعد از آن که ایتن آن خانه را پیدا می‌کند متوجه می‌شود که یک چیزی درباره این خانه مشکوک است. پس از آن که وارد خانه می‌شود به دنبال همسر خود می‌گردد و او را در یک زندان می‌یابد پس از آن که میا را از زندان آزاد می‌کند، سعی می‌کنند که از خانه فرار کنند که در حین فرار ناگهان میا قاطی دچار جنون شده به طوری که قصد کشتن ایتن را دارد و ...

  • طراحی بازی Resident Evil 7

این بازی دوباره سازی شده به گونه‌ای که حتی طراحی بازی در همه بحث‌های فنی با نسخه‌های دیگر این بازی متفاوت است. کل بازی در یک خانه کشاورزی متروکه جریان دارد و واقعا کپکام توانسته به زیبایی هرچه تمام فضایی خلق کند که وحشت را به بازیکن القا می‌کند.

رزیدنت اویل ۷

در بحث گرافیک بازی RE7، از حق نگذریم کپکام توانسته گرافیک بسیار بالا و بدون باگ را تعریف کند. نکته دیگری که در بحث گرافیک بازی به چشم می‌خورد رنگ‌بندی کلی بازی است. این بازی در خانه‌ای کاملا متروکه اتفاق می‌افتد و نوع رنگ‌های گرافیکی استفاده شده در این بازی متناسب با شرایط یک خانه قدیمی است.

طراحی جلوه‌ای بصری بازی طوری است دقیقا بازیکن متوجه این می شود که وارد یک عمارت با جو دیوانه وار شده است.

یکی از نکاتی که باعث می‌شود که RE7 بهتر جلوه کند صداگذاری بازی است. درحالت کلی بازی موسیقی خاصی ندارد و همین بازی را زیبا می‌کند از آن جایی که بازیکن باید در یک خانه متروکه به دنبال راه فرار باشد.

عنصر صداگذاری بسیار زیبا طراحی شده است. اکثر صداهایی که در بازی طراحی شده به صورت غافلگیرکنده است تا هیجان بیشتری را به بازیکن القا کند.

  • گیم‌پلی RE7

روند بازی RE7 به طور کلی با تمام نسخه‌های قبلی این بازی تفاوت دارد به گونه‌ای که بازیکن شخصیت اصلی بازی ایتن را با حالت اول شخص راهنمایی می‌کند. همین اول شخص شدن بازی به اندازه کافی باعث به وجود آمدن فضای ترس و وحشت بیشتر در بازی می شود.

البته شاید برای بسیاری از گیمرها این حرکت جالب نباشد اما ریسکی که کپکام کرده قابل ستایش است. در این نسخه از بازی دیگر زامبی وجود ندارد. شما باید در عمارت بزرگ با یک جو به شدت دیوانه‌بار و تنها به دنبال همسر خود بگردید.

در این بازی بیشتر باید باید با جمع آوری آیتم‌های مختلف از سد معماهایی که در بازی برای شما به وجود می‌آید فارغ شوید. روند بازی بیشتر به سبک‌های اولیه ترس و بقا برگشته، اگر سری بازی‌های تپه خاموش (silent hill) بازی کرده باشید روند این بازی در همچین حالت‌هایی طراحی شده البته با معیارهای متفاوت‌تر.

شخصیت اصلی بازی ایتن برخلاف دیگر شخصیت‌های بازی اویل، یک فرد معمولی است و مهارت نظامی ندارد. در طول بازی با سلاح‌هایی که بازیکن یافت می‌کند از سد موجوداتی که گاهی وقت‌ها به نام Molded مواجه می‌شوید درآیید البته در بسیاری از موارد بازیکن می‌تواند با استفاده از مخفی‌کاری از سد دشمنان بدون اینکه نیاز به درگیری باشد فرار کند.

در طی بازی بازیکن می‌تواند آیتم‌هایی را که بدست آورده را با یکدیگر ترکیب کند تا آیتم جدید‌تری بدست آید.

درحالت کلی باید گفت رزیدنت اویل 7 توانست دوباره روح ازبین رفته این سری از بازیها را برگرداند آن هم به طور فوق‌العاده زیبا.

این بازی توانسته در عرض کمتر از یک ماه بیشتر از سه میلیون نسخه کپی به فروش برساند. روند استقبال از این بازی می‌تواند باعث شود که در جوایز بازی‌های ویدیویی RE7 داشته باشد.

رزیدنت اویل ۷

کد خبر 362232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha