همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: بازی Battlefield ۱ یک بازی ویدیویی در سبک تیراندازی اول شخص است که توسط کمپانی Electronic Arts Inc برای کنسول‍های نسل هشتم و مایکروسافت ویندوز منتشر شده است.

کار طراحی این بازی بر عهده استودیو بازی‌سازی EA DICE بوده همینطور با استفاده از موتور باز‌ سازی قدرتمند Frostbite 4 گرافیگ این بازی طراحی شده است.

این بازی برای اولین بار در کنفرانس اي تري 2016 به نمایش گذاشته شد. بعد از به نمایش گذاشته شدن تریلر کوتاهی از روند این بازی، Battlefield 1 توانست پربیننده‌ترین ویدیو شود.

به جرئت می‌توان گفت که این بازی علنا یک سر و گردن از بقیه بازی‌هایی که در سبک تیراندازی اول شخص طراحی شده اند بالاتر است. به این دلیل که Battlefield 1 این بار یک مدل دیگر و توسعه یافته از سری بازی‌ها در سبک تیراندازی اول شخص را طراحی کرد.

قبل از این بازی، بازی‌های دیگری که در این سبک طراحی می‌شدند عملا از حالت طبیعی خود خارج گشته بودند. اما این تنها دلیل خوب بودن این بازی نیست، همانطور که گفته شد دیگر امروزه بازی‌هایی بسیار محدودی طراحی می‌شدند که جنگ ها جهانی را روایت کنند.

با طراحی Battlefield 1 خونی تاز‌ه‌ای به سبک تیراندازی اول شخص اهدا شد. این بازی روایت جنگ جهانی اول می‌کند، خودتان فرض کنید که با امکانات آن زمان باید پا به عرصه جنگ بگذارید و با دشمنانتان مبارزه کنید.

همچنین این بازی توانسته است در 4 رشته نامزد دریافت جایزه در همایش Video Games Award 2016 شود.

خب تا به این جا فقط یک مقدمه‌ای بود بر این بازی، از این جا به بعد با برسی تخصصی Battlefield 1 را شاهد هستید.

بازی بتل فیلد

  • داستان بازی Battlefield 1

روند داستانی بازی از 6 داستان تشکیل شده است و هرکدام از این داستان‌ها دارای شخصیت‌های جداگانه و مخصوص به خود می‌باشد. روند داستان Battlefield 1 به این صورت است که هر کدام از این 6 داسان از تعدادی مراحل تشکیل شده و از همه مهم‌تر اینکه هر شخصیت‌های هر داستان با یکدیگر متفاوت است.

این 6 داستان گوشه‌ای از واقعه‌های جنگ جهانی اول را شرح می‌دهد. به این صورت که تمامی داستان‌های بازی به صورت واقعی اتفاده است. داستان‌ها از زبان کاراکتر هر داستان روایت می‌شود. روایت این داستان‌ها به صورت خاطره گونه است که نشان دهنده رشادت‌ها و ایمان قوی سربازان علیه آلمان است.

  • طراحی بازی

مانند گذشته، اولین موضوعی که مورد برسی قرار می‌دهیم بحث طراحی گرافیک است. به طور کلی کمپانی Electronic Arts Inc و استودیو بازی سازی EA DICE در طراحی گرافیک بسیار قوی عمل می‌کنند. کار ساخت گرافیک این بازی هم برعهده موتور بازی سازی Frostbite 4 که همه گیمرها امروزه بر این باورند که یکی آر بهترین موتورهای بازی سازی است.

گرافیک Battlefield 1 بسیار زیبا طراحی شده مخصوصاً اگر در کامپیوترهای خانگی از آن استفاده شود و این گرافیک این بازی تقریباً هیچ باگی ندارد.

امروزه دیگر همه می‌دانند که کامپیوترهای خانگی از لحاظ اجرا گرافیک از کنسول‌ها بالاترند که همین دلیل کار را برای توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی راحتر می‌کند. حال منظور از این حرف این است که گرافیک این بازی برای کامپیوترها بسیار بالا و حتی بدون باگ است اما برای کنسول‌ها یه مقدار داستان فرق دارد.

یکی از ویژگی‌های قابل قبول این بازی وجود cut sence هایی است که به زیبایی و با گرافیکی خیره کننده طراحی شده است.cut sence ها در واقع همان ویدیوهایی هستند که در اول یا بین بازی به نمایش گذاشته می‌شود.

داستان بازی در مکان‌های مختلفی از جبهه‌های جنگی در دنیا اتفاق می افتد و همین دلیل باعث شده که Battlefield 1 در خلق جلوه‌های بصری به خوبی عمل کند. این عمر در بخش موسیقی و صداگذاری هم عمل می‌کند این طور که صدا گذاری شخصیت‌های بازی با توجه به زادگاهشان انتخاب شده است.

در بحث صداگذاری Battlefield 1 اوج خلاقیت را به خرج داده است. این طور که اگر توانایی این را داشته باشد تا یتوانید این بازی را با استفاده از بلندگوهای قدرتمند بازی کنید می‌توانید کاملاً حس کنید که خودتان در وسط جنگ قرار دارید.

  • گیم‌پلی بازی Battlefield 1

همانطورکه گفته شد این بازی در سبک تیراندازی اول شخص طراحی شده و طبیعی است که روند این آبزی مانند شماره‌های قبلی خود باشد. اما نکته قابل تأمل این است که در این بازی یک سری سلسله تغییراتی به وجود آمده تا روند بازی بیشتر شبیه جنگ جهانی اول شود یعنی منظورم این است شما شاهد جنگی هستید که با کمترین امکانات نسبت به الان اتفاق می افتد.

صحنه‌های درگیری بازی با وجود صداگذاری فوق العاده واقعاً زیبا جلوه گری می‌کند. نبردها این بازی به صورت تک نفره با استفاده از حالت مخفی کاری و کار تیمی طراحی شده است.

بازیکن در این بازی می‌تواند دو سلاح حمل کند که تمامس سلاح‌ها به صورت واعی در جنگ جهانی اول استفاده می‌شد. در بعضی از مراحل بازی شما با استفاده از تانک و هواپیما جنگی باید مراحل بازی را طی کنید که این در نوع خود فوق العاده است.

در حالت کلی توضیح بیشتر در رابطه با گیم پلی این بازی شاید زیاد جالب نباشد به این دلیل که خود شما تا بازی نکیند Battlefield 1 را متوجه تغییرات آن نمی‌شوید.

بازی بتل فیلد

کد خبر 354378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha