شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دهمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی آیین آواز از ساعت ۱۸ عصر سه‌‌شنبه ۳۰ خرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین در این برنامه در بخش مباحث فنی و تئوریک، مهدی آذرسینا، مرتضی غزنوی و علی شیرازی، درباره ریتم در آواز ایرانی به هم‌اندیشی و تبادل نظر می‌پردازند.

 مهدی آذرسینا که چندی پیش کتاب «شعر؟ یا موسیقی؟ (تَنَنای شعر سپید)» را به بازار کتاب عرضه کرده است، در مقام آهنگساز و ردیف‌دان تجربه‌ها و یافته‌هایش از این کتاب در زمینه آواز و در همنشینی با شعر و کلام فارسی را در این زمینه بیان می‌کند.

 در کنار آذرسینا، در مقام آهنگساز ،مرتضی غزنوی (خواننده و مدرس آواز) نیز تجربه‌های خود در این زمینه را بیان خواهد کرد.

او متولد 1337 گلپایگان است و آموختن آواز را نزد زنده‌یاد رضوی سروستانی شروع کرد و سپس نزد مجید کیانی یک دوره روایت استاد دوامی از ردیف آوازی را گذراند و به آموختن زیبایی‌شناسی ردیف نیز پرداخت. غزنوی چندین سال در مکتبخانه میرزاعبدالله (به مدیریت زنده‌یاد محمدرضا لطفی) آموخته‌های آوازی‌اش را به هنرجویان منتقل کرد.
او به عنوان خواننده اجراهایی را نیز در داخل و خارج کشور تجربه کرده و هم‌اکنون به عنوان استاد دانشگاه علمی کاربردی و نیز آموزشگاه تحت مدیریت خودش به تدریس ادامه می‌دهد.

در کنار این دو علی شیرازی به عنوان کارشناس مجری برنامه که خود دستی در آواز دارد و پیش از این نیز درباره ریتم در آواز ایرانی سخنانی را بیان کرده بود، به طرح و بحث در این زمینه خواهد پرداخت.

فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده و ورود به نشست تخصصی آیین آواز برای همگان آزاد خواهد بود.

کد خبر 373145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha