یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سید حسام‌الدین سراج خواننده شناخته شده و شهرام میرجلالی از نوازندگان تار و از شاگردان استاد جلیل شهناز در یازدهمین برنامه آیین آواز به بررسی زیبایی شناسی در آواز ایرانی خواهند پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه، یازدهمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز، ساعت 18 سه‌شنبه 27 تیرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. در این برنامه ابتدا حسام‌الدین سراج به عنوان استاد مدعو (میهمان اصلی این ماه) در کنار شهرام میرجلالی پشت میز بحث فنی و تئوریک قرار می‌گیرند تا به همراه علی شیرازی کارشناس مجری و مدیر نشست درباره زیبایی‌شناسی آواز ایرانی به هم‌اندیشی و تبادل نظر بپردازند.

در ادامه نیز سراج به عنوان مدرس آواز دو تن از شاگردان و هنرجویان برتر کلاس‌هایش را به حاضران معرفی می‌کند. در این بخش ابتدا شاهد اجرای سلیمان رضایی به همراهی سه‌تار امیرمتولی در دستگاه راست پنجگاه خواهیم بود. سپس شهاب‌الدین قلم‌نویس دیگر هنرجوی برگزیده کلاس‌های سراج نیز آوازش را در مایه دشتی خواهد خواند.

در پایان هم سراج به همراه میرجلالی دوباره روی صحنه حاضر می‌شوند تا این دو نیز ساز و آوازی را در دستگاه راست پنجگاه اجرا کنند.

فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان (خیابان جلفا) واقع شده و ورود به سلسله نشست‌های «آیین آواز» آزاد است.

کد خبر 376383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha