مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵
۰ نفر

طی۱۲سال اخیر۱۷۷۰خانه خدمات اجتماعی، دانش و پژوهش، خانواده و سبک زندگی، اسباب‌بازی و کودک در مناطق۲۲گانه تهران احداث شده است.

اين اقدام با هدف محله محوري توسط شهرداري تهران انجام شده است. توجه ويژه به محله‌ها و واگذاري امور هر محله به شهروندان يكي از ويژگي‌هاي بارز دوره اخير مديريت شهري است؛ اتفاقي كه در عمل نه‌تنها اين دوره را از دوره‌هاي ديگر متمايز مي‌كند بلكه فرصت مشاركت اجتماعي هر چه بيشتر و در نهايت مسئوليت‌پذيري شهروندان را فراهم مي‌آورد. محله محوري و واگذاري امور محلات به شهروندان علاوه بر اينكه از تصدي گري شهرداري در امور كم مي‌كند حس تعلق مردم به محله و محل زندگي خود و نهادينه شدن تفكر جمع گرايي را به همراه دارد.بنا بر آمارهاي موجود، از سال 84تاكنون 354خانه خدمات اجتماعي، خانه دانش و پژوهش و خانه، خانواده و سبك زندگي در تمامي محله‌هاي شهر تهران راه‌اندازي شده است.

همچنين در مدت مشابه تهران داراي 354خانه اسباب بازي و 354خانه كودك شد. راه‌اندازي 2هزار و 171مركز بازي رايانه‌اي از ديگر اقداماتي است كه در راستاي غني‌سازي‌ اوقات فراغت نوجوانان و جوانان انجام شده و اين فرصت را فراهم آورده تا اين قشر در محيطي سالم به تفريح بپردازند. امروز سراي محله‌هاي در 354محله تهران به پاتوقي براي خانواده‌ها تبديل شده است. برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در حوزه سلامت، روانشناسي، هنر و... موجب شده تا به نوعي هر محله صاحب يك فرهنگسرا باشد.

کد خبر 370614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha