سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مردم کره جنوبی امروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت پای صندوق‌های رای رفتند تا رئیس جمهور بعدی این کشور را بعد از برکناری پارک گئون هه انتخاب کنند.

 کاندیدای چپ‌گرای کره‌جنوبی به نام "مون جائه-این" رقیب اصلی "آهن چئول-سو" میانه‌رو است.

این انتخابات در حالی به شدت زیر نظر است که اوضاع اقتصادی و تنش‌ها در بالاترین حد ممکن میان کره شمالی و جنوبی وجود دارد.

کاندیدای چپ‌گرای کره جنوبی به دنبال افزایش ارتباطات با کره شمالی است درحالی‌که پارک گئون هه، رئیس‌جمهور استیضاح شده کره جنوبی اصلا به دنبال این مساله نبود.

این کاندیدا از حزب دموکراتیک کره به دنبال پیروزی قاطع است چراکه می‌گوید روي کار آمدنش می‌تواند تفرقه ملی را که ناشی از استیضاح پارک گئون هه است،‌ از میان بردارد.

به گزارش ایسنا به نقل از بی.بی.سی، او امروز صبح پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: احساس می‌کنم تنها حزب من و خودم نیستیم که از بابت اوضاع در دولت درمانده شده‌ایم بلکه مردم هم چنین احساسی دارند.

کاندیدای میانه‌رو کره‌جنوبی نیز گفت که مطمئن است می‌تواند پیروز شود و منتظر قضاوت مردم می‌ماند.

کاندیدای محافظه کار به نام "هونگ جون-پیو" نیز گفت که این انتخابات نبرد انتخاب‌ها میان یک دولت چپ‌گرای حامی کره‌شمالی یا دولتی است که از آزادی کره جنوبی حمایت می‌کند.

هونگ‌ جون-پیو با بیان این‌که این رای‌گیری جنگی میان ایدئولوژی‌هاست، رقیب لیبرالش را به جانبداری از کره‌شمالی متهم کرده است. او پس از انداختن رای گفت: جنگ انتخاب نظام وجود دارد؛ این‌که مردم یک دولت چپ‌گرای مبلغ کره‌شمالی را بپذیرند و یا دولتی را برگزینند که بتواند از آزادی جمهوری کره دفاع کند.

با این حال، ‌نظرسنجی‌ها از سنگین بودن وزنه پیروزی به سمت مون جائه-این حکایت دارد. او پس از انداختن رای گفت: تمام فکر و ذهنم را به انتخابات معطوف کردم و از پیروزی اطمینان دارم.

در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی ۱۳ کاندیدا با یکدیگر رقابت می‌کنند. ناظران انتظار دارند که تعداد شرکت کنندگان در این انتخابات بالا باشد چون اکثر رای‌دهندگان را جوانان تشکیل می‌دهند.

حوزه‌های رای‌گیری در کره جنوبی ساعت ۲۰ امروز به وقت محلی (۱۱ به وقت گرینویچ) بسته می‌شوند و انتظار می‌رود که پیروز این رای گیری به زودی پس از بسته شدن حوزه‌ها اعلام شود.

این درحالی است که پیش از انتخابات کره جنوبی، کره شمالی خواستار کاهش تنش‌ها و اقدام‌هاي خصومت آمیز با سئول شده است.

روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی نوشت، گروه‌های محافظه کار به دنبال افزایش تنش در شبه جزیره کره برای یک دهه بوده‌اند. به دست گرفتن دولت در کره جنوبی توسط محافظه‌کارها یک ضربه سخت خواهد بود.

روزنامه کره تایمز نیز گزارش داد که پیونگ‌یانگ نگران این است که یک دولت محافظه‌کار دیگر در کره جنوبی بر سر کار بیاید.

کد خبر 369408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha