چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جهمور روسیه با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود درباره بحران سوریه و ایجاد منطقه امن تلفنی گفت‌وگو کرد.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی توافق کرده‌اند تا برای پایان دادن به بحران سوریه همکاری کنند.

براساس بیانیه کاخ سفید، ایجاد مناطق امن یا مناطق "کاهش تنش" براي برقراری صلح نیز يكي از موضوع‌هاي گفت‌وگوي تلنفي دو رهبر بود.

این اولین تماس تلفنی دو رهبر بعد از حمله موشکی آمریکا در سوریه بود که روابط دو طرف را تیره کرد.

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بر سر این که جنگ داخلی در سوریه بیش از حد به درازا کشیده است، هم‌نظر هستند.

به موجب این بیانیه، واشنگتن نماینده‌ای به مذاکرات آستانه می‌فرستد.

 یکی از مقام‌هاي کاخ‌سفید گفت: هر دو رئیس‌جمهور توافق دارند درد و رنج در سوریه برای مدتی خیلی طولانی طول کشیده است و تمام گروه‌ها باید هر آنچه در توان دارند، به کار ببرند تا به خشونت پایان داده شود.

روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره همکاری علیه گروه تروریستی داعش در خاورمیانه هم گفت‌وگو کرده‌اند و تنش در شبه‌جزیره کره از دیگر محورهای گفت‌وگویشان بوده است.

به گزارش ایسنابه نقل از اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین درباره این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد: دو طرف در خصوص ابعاد اقدام‌ها و همکاری‌های روسیه و آمریکا در راستای مقابله با تروریسم در سوریه گفت‌وگو کردند.

در بیانیه کرملین آمده است: آن‌ها درباره شماری از مسائل مهم در همکاری‌های دو کشور در حوزه بین‌المللی به رایزنی پرداختند.

کرملین همچنین اعلام کرد که هدف دو کشور ایجاد شرایطی است که امکان حل و فصل واقعی بحران سوریه فراهم شود و در این راستا، وزارت امور خارجه روسیه و دستگاه دیپلماسی آمریکا رهبران دو کشور را درباره پیشرفت‌های حاصل در این خصوص مطلع خواهند کرد.

هم‌زمان خبرگزاری فرانسه گزارش داد، دو رهبر برای دیدار در حاشیه نشست جی ۲۰ که قرار است ماه ژوئیه (تیر) در هامبورگ آلمان برگزار شود، توافق کرده‌اند. کاخ سفید هنوز در مورد این دیدار اظهارنظر نکرده است.

ترامپ و پوتین در خلال این تماس ابراز تمایل کرده‌اند که به رایزنی و این گفت‌وگوهای تلفنی تداوم ببخشند.

در صورت دیدار این دو در حاشیه اجلاس جی ۲۰، این نخستین دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه پس از به قدرت رسیدن ترامپ خواهد بود.

کد خبر 368819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha