همشهری آنلاین: کره شمالی از نقشه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای ترور رهبر این کشور خبر داده است که عامل یا عوامل آن موفق به اجرای این توطئه نشده‌اند.

کره شمالی از نقشه سازمان سیا برای ترور رهبر این کشور خبر داد

به گزارش ایرنا، این کشور روز جمعه تصریح کرد که ماموران و جاسوسان سازمان سیا و کره جنوبی قصد ترور رهبر این کشور را داشته اند.

کره شمالی تاکید کرده است که آنها قصد داشتند «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را با یک سلاح شیمیایی ـ میکروبی ترور کنند، اما چنین نقشه هایی هرگز موفق نخواهد شد.

وزارت امنیت عمومی کره شمالی با فاش کردن این نقشه در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور امروز منتشر کرده، تاکید کرده است: دسیسه سازان آمریکا و کره جنوبی گستاخی را از حد و مرز گذرانده اند.

این بیانیه می افزاید، گروهی از تروریست های سازمان سیا و سازمان اطلاعات و امنیت کره جنوبی به داخل خاک این کشور نفوذ کرده و قصد داشتند با سلاح میکروبی و شیمیایی رهبر این کشور را ترور کنند.

این خبر در شرایطی مطرح می شود که «مایک پومپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) یک هفته قبل از کره جنوبی دیدن کرد و با مقام های امنیتی این کشور گفت وگو نمود.

گزارش ها حاکی است که سفارت آمریکا در کره جنوبی و مسئولان سازمان اطلاعات و امنیت کره جنوبی حاضر به پاسخ به سوالاتی در باره این موضوع نشده اند.

خبرگزاری کره شمالی امروز گزارش کرده است که این سازمان ها به یک مامور خود به نام «کیم» در کره شمالی ۲۰ هزار دلار در دو مورد پرداخت کرده اند تا با مواد میکروبی و شیمیایی رهبر این کشور را ترور کند و این مواد به گونه ای است که بین شش ماه تا یک سال نتیجه می دهد و قربانی را به کام مرگ می برد.

این گونه که کره شمالی اعلام کرده است این مامور قصد داشته است در جریان برگزاری رژه بزرگ نظامی این کشور در ماه گذشته میلادی دست به چنین کاری بزند و برای این منظور یک سامانه ارتباط ماهواره ای هم در اختیار وی قرار داده شده است.

با برگزاری رزمایش سالانه آمریکا و کره جنوبی و پرتاب های موشکی بالستیک کره شمالی، منطقه شبه جزیره کره هم اکنون به بزرگترین کانون تنش ها در جهان تبدیل شده است.

کره شمالی و آمریکا هر دو یکدیگر را به سیاست های خصمانه و تحرکات نظامی متهم می کنند و روابط دو کشور در یکی از بدترین شرایط تاریخی قرار دارد.

خبرگزاری کره شمالی این هفته گزارش کرد که تحرکات نظامی آمریکا و سیاست های خصمانه این کشور، منطقه شبه جزیره کره را در آستانه جنگ قرار داده است.

کد خبر 368985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha