همشهری آنلاین: معاون مدیر امور بین‌الملل وزرات محیط زیست ژاپن از سنجش جوابگویی سیستم پیش‌بینی و هشدار گرد و خاک ژاپن در دامنه غلظت گرد و خاک خوزستان خبر داد.

نصب ‌سیستم هشدار گرد و خاک ژاپن در خوزستان

به گزارش ایسنا، میشیو کاکه گاوا در حاشیه نشست مشترک هیات‌های تخصصی و کارشناسی کشورهای ایران و ژاپن که 11 اردیبهشت ماه در راستای اجرای تفاهمنامه این دو کشور در زمینه همکاری‌های زیست محیطی در اهواز برگزار شد، گفت: با توجه به وجود اراضی و نواحی بیابانی زیاد در کشورهای مغولستان، کره جنوبی و چین، کشور ژاپن پروژه‌ای تحقیقاتی در زمینه پیش‌بینی پدیده طوفان گرد و خاک به صورت مشترک با این کشورها انجام داد و اکنون تقریبا قادر به پیش‌بینی این پدیده هستیم.

وی با اشاره به ابزارها و دستگاه‌های مورد استفاده کشور ژاپن در پیش‌بینی پدیده گرد و خاک افزود: به منظور پیش‌بینی این پدیده، دستگاه‌های لیدار را در کشورهای چین و مغولستان نصب کردیم.

معاون مدیر امور بین‌الملل وزرات محیط زیست ژاپن، درختکاری و ایجاد فضای سبز در نواحی بیابانی را یکی از اقدامات کشور ژاپن به منظور مقابله با پدیده گرد و خاک عنوان و تصریح کرد: از طریق نهادهای ان جی او تلاش کردیم همین کار را در کشورهایی که منشا خارجی پدیده گرد و خاک ژاپن محسوب می‌شوند، انجام دهیم. در مجموع درختکاری تنها اقدامی است که توانستیم برای مقابله با پدیده گرد و خاک ژاپن انجام دهیم.

کاکه گاوا با اشاره به اقدامات ژاپن برای جلوگیری یا کاهش آسیب‌های پدیده گرد و خاک بر سلامت مردم این کشور، بیان کرد: از طریق سیستم‌های هشدار این پدیده در ژاپن، سعی می‌کنیم در زمان وقوع این پدیده اطلاع‌رسانی و هشداردهی به مردم برای خودداری از رفتن دانش‌آموزان به مدارس و لزوم ماندن در خانه‌ها برای افراد دارای بیماری‌های قلبی و دیگر بیماران انجام دهیم.

وی در مورد اهداف کشور ژاپن از انجام کار تحقیقاتی که به صورت مشترک با ایران در زمینه بررسی شرایط اقلیمی استان خوزستان به منظور ارایه هشدارهای به موقع و دقیق‌تر وقوع گرد و غبار و استفاده از تجهیزات کشور ژاپن در خوزستان انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر می‌خواهیم بدانیم آیا این سیستم و تجهیزات ما جوابگوی شدت پدیده گرد و خاک در خوزستان است یا خیر، تا شاید بعدها افزایش تولید این سیستم را پیگیری کنیم. البته این کار را به درخواست سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌دهیم.

کد خبر 368728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha