همشهری آنلاین: نخست وزیر سابق پاکستان انتخاب کفیل نخست وزیر و دولت موقت از سوی رئیس جمهور را غیرقابل قبول دانست

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بی‌نظیر بوتو با اشاره به حزب حاکم پرویز مشرف، به خبرنگاران گفت: این دولت موقت با سرپرستی کفیل به منزله گسترش حزب اتحادیه مسلمانان پاکستان است که غیرقابل قبول خواهد بود.

بوتو افزود: ما با دیکتاتورها گفتگو نمی‌کنیم و دستور کار ما فقط دستور کار دمکراسی است.
پرویز مشرف، رئیس جمهور پاکستان، در اقدامی بدیع، دولت موقت به کفالت محمد میان سومرو، رئیس سنا و متحد نزدیک خود را بر سر کار آورد تا این کشور دچار آشفتگی سیاسی را به سوی انتخابات ملی در اوایل ژانویه هدایت کند.

بوتو در ادامه گفت: ما تلاش می‌کنیم که انقلابی مردمی به راه اندازیم و دیکتاتوری را با قدرت مردم خاتمه دهیم. قدرت مردم قدرتمندتر از کوه‌هاست.

حزب نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان که هم‌ اکنون در تبعید به سر می‌برد، انتخاب دولت موقت را رد کرد و آن را مغایر با برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه دانست.

بوتو در کنفرانس خبری گفت که با شریف و دیگر رهبران سیاسی مذاکره کرد تا برای تشکیل ائتلاف بزرگ‌تری از مخالفان مشرف تلاش کند.

وی که حزبش بزرگ‌ترین گروه سیاسی پاکستان به شمار می‌رود، اظهار داشت: من معتقدم که تشکیل ائتلاف بزرگ دشوار است اما به این کار مبادرت می‌ورزم و می‌خواهم ببینم که آیا می‌توانیم ائتلافی ترتیب داد.

کد خبر 36691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز