خبر > پنجاه و چهارمین دوره‌ی نمایشگاه کتاب بولونیا از دوشنبه، ۱۴ فروردین۹۶ در این شهر شمالی کشور ایتالیا آغاز به‌کار کرد و تعدادی از ناشران ایرانی کتاب کودک و نوجوان نیز در این دوره‌ی نمایشگاه غرفه دارند.

دوچرخه شماره ۸۷۱

‌شعار امسال این رویداد فرهنگی، «نقش زیستگاه‌های طبیعی در محتوای کتاب کودکان» است. قرار است در این دوره، مؤسسه‌ي نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، ویژه‌برنامه‌ی «روز ایران» را برگزار كند. از دیگر فعالیت‌های غرفه‌ي ایران معرفی ۶۵ نویسنده‌ی كتاب کودک و نوجوان و آثار فاخر آن‌ها درقالب یک کاتالوگ به کارشناسان حاضر در اين نمایشگاه است.

مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، آثار نویسندگانی را که به‌طور مستمر در زمينه‌ي ادبیات کودک فعالند و موفق به كسب افتخار و جوایز ملی یا بین‌المللی شده‌اند بررسي كرده و آن‌ها را در قالب يك كاتالوگ به شركت‌كنندگان معرفي مي‌كند.

هم‌چنين از جمله برنامه‌های مهم نمایشگاه بولونیا، اهدای جایزه‌ی ادبي«آسترید لیندگرن» در روز دوم نمایشگاه است كه همكار دوچرخه‌اي ما، فرهاد حسن‌زاده هم از سوی ایران نامزد اين جايزه‌ي جهاني برای سال ۲۰۱۷ ميلادي است.

  • كانون پرورش فكري در بولونيا

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۲۰ عنوان از آثار خود را در پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب بولونیا به مخاطبان معرفی می‌کند.

به گزارش اداره‌ي کل روابط‌عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، با آغاز به‌کار نمایشگاه بولونیا ۲۰۱۷ ایتالیا، در این‌روزها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز هم‌چون سال‌های گذشته به معرفی آثار خود خواهد پرداخت.

رمان‌های منتخب، کتاب‌های تصویری و کتاب‌های قدیمی  که به مناسبت ۵۰ سالگی کانون تجدید چاپ شده‌اند، به کارشناسان حوزه‌ی نشر و ادبیات از سراسر دنیا معرفی خواهند شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون حدود ۲۰ قرار کاری برای مذاکره‌های مربوط به خرید و فروش حق نشر کتاب با ناشران غيرايراني حاضر در نمايشگاه تنظیم کرده است.

از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فكري در این‌روزها رونمایی از نسخه‌‌ی انگلیسی کتاب «پرنده، پسرک، قطار» خواهد بود. نویسنده‌ی این اثر احمدرضا احمدی است و تصاویر آن را راشین خیریه خلق كرده است؛ این تصاویر به کاتالوگ امسال نمایشگاه تصویرگری بولونیا راه یافته‌اند؛ بنابراین معرفی ویژه‌ی این اثر در دستور کار کانون قرار گرفته است. گفتنی است آثار کانون در قالب سه کاتالوگ به بازدیدکنندگان معرفی مي‌شوند.

کد خبر 366029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha