سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت : بزرگ‌ترین تعجب، موضع ضد اسرائیلی در سازمان ملل است، آنها هر ماه گزارشی درباره خاورمیانه دارند و به اسرائیل ضربه می‌زنند.

نیکی هیلی، نماينده آمريكا در سازمان ملل در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز افزود: در سازمان ملل درباره مسائلی که ما به آنها توجه داریم، صحبت نمی‌کنند. آنها درباره سوریه ، ایران و کره شمالی حرف نمی‌زنند. آنچه که آنها از آن حرف می زنند اسرائیل است. آنها ده سال است که هر ماه به اسرائیل ضربه می زنند. من نمی‌توانم باور کنم که آنها زمان و انرژی را صرف این کار کنند در حالی که تهدیدهاي بسیاری در جهان داریم.

هيلي گفت: مسائلی در حال وقوع و تغییر و اوضاع در حال بهتر شدن است. افراد درک می‌کنند که کارهای مهم‌تری باید انجام دهیم.

او درباره کاهش کمک های مالی آمریکا به سازمان ملل متحد گفت: من فکر می‌کنم سازمان ملل متحد هزینه‌های اضافی دارد. من فکر می کنم آنها به این درک رسیدند که هزینه‌ها بالاست. من فکر می کنم امکان صرفه جویی وجود دارد. بنابراین قصد داریم کمک‌های مالی را تا جایی که بشود، کاهش دهیم. بیشترین پول صرف ماموریت صلح بانی می شود.


نیکی هیلی درباره تصمیم شورای امنیت برای کاهش تعداد نیروهای صلح بان در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: آنچه من به آن افتخار می‌کنم این است که این نخستین ماموریت صلح‌بانی است که ما درباره آن نگران بودیم. شورای امنیت کنار هم گرد آمد و گفت بله ما قصد داریم اصلاحاتی انجام دهیم. ما این کار را درباره هر ماموریت دیگری ادامه خواهیم داد و این کار موجب صرفه‌جویی بسیار در هزینه‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد درباره نگرانی منتقدان در خصوص فلج شدن ماموریت صلح بانی سازمان ملل متحد گفت: ما چنین چیزی نمی خواهیم. اساسا آنچه ما می خواهیم این است که مردم ایمن بمانند و کمک‌ها برسد و می خواهیم اطمینان یابیم مردم در وضع خوبی به‌سر می برند. تمرکز زیادی بر ماموریت صلح بانی به کشورهای کمک‌کننده ، دولت میزبان و مدیریت آن شده است و هیچ کس درباره افرادی که در آنجا مستقر هستند،حرف نمی زند. من فکر می‌کنم آمریکا اردوگاه اخلاقی در سراسر جهان است و فکر می کنم ما اساسا سخاوتمند هستیم و می خواهیم مردم ایمن باشند. ما نمی خواهیم مردم از گرسنگی بمیرند. ما نمی‌خواهیم دولت ها با مردم خود بدرفتاری کنند اما شما باید به خود بگویید که چه کاری می توانید انجام دهید. ما  برای همه نمی توانیم همه کار انجام دهیم اما کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برای حفظ صلح تلاش کنیم.

او درباره تاثیر کاهش بودجه یونیسف بر کودکان گفت: شما می‌دانید زمانی که بودجه کاهش می‌یابد، این بهترین چیز است زیرا موجب می‌شود کارها هوشمندانه‌تر و موثرتر انجام شود.

کد خبر 365986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha