همشهری آنلاین: مصرف مقدار زیاد پنیر چدار و پنیر خامه‌ای می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد.

پنیر

به گزارش ایسنا، محققان با بیان اینکه مصرف زیاد پنیر چدار و پنیر خامه‌ای در بروز سرطان پستان موثر است اظهار داشتند: مصرف ماست خطر ابتلا به این نوع سرطان را کاهش می‌دهد.

متخصصان آمریکایی بیان کردند: این پیچیدگی پیش بینی نشده‌ است زیرا مواد لبنی اصولا ترکیب‌های پیچیده‌ای هستند. همچنین این مواد حاوی مواد مغذی و غیر مغذی متعددی است که می‌تواند بر سبب‌شناسی سرطان از طریق کاهش یا افزایش خطر ابتلا به این بیماری تاثیر بگذارد.

در این بررسی اطلاعات مربوط به ۴۹۴۱ زن مبتلا به سرطان پستان و ۴۲۳۷ زن دیگر در فاصله‌ سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ مورد مطالعه قرار گرفت. از این زنان درخواست شد تا به پرسش‌هایی در مورد میزان مصرف مواد لبنی پاسخ دهند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که مصرف بالای مواد لبنی با کاهش ۱۵ درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان موثر است. اما این میزان کاهش در نتیجه مصرف بالای ماست بوده به گونه‌ای که مصرف مقدار زیاد ماست با کاهش ۳۹ درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط است. از طرف دیگر، مصرف مقدار زیادی پنیر به خصوص پنیر چدار و پنیر خامه‌ای خطر ابتلا به این سرطان را حدود ۵۳ درصد افزایش می‌دهد.

کد خبر 364822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha