مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان چینی دریافته اند داروی مورداستفاده برای درمان دیابت می‌تواند برای نوعی از سرطان سینه هم تاثیرگذار باشد.

داروی دیابت

به گزارش مهر، دانگ چنفانگ، استاد دانشگاه ژجیانگ چین، در این باره می‌گوید: «سرطان سینه سه گانه منفی یک نوع سرطان تهاجمی در بین چهار نوع سرطان سینه است.»

«سرطان سینه سه گانه منفی» به سرعت تا مغز و ریه‌ها گسترش می یابد. به گفته دانگ، درحال حاضر هیچ درمان موثری برای این نوع سرطان سینه وجود ندارد، از اینرو این سرطان کُشنده است.

دانگ و همکارانش دریافتند میزان آنزیم متابولیک موسوم به AKR۱B۱ به شکل قابل توجهی در سلول‌های سرطان سینه سه گانه منفی افزایش می‌یابد و با افزایش نرخ تکثیر و عمر کوتاه تر همراه است.

حال محققان دریافتند «اپالریستت» دارویی است که از فعالیت AKR۱B۱ جلوگیری می‌کند و در ژاپن برای درمان نوروپاتی محیطی مرتبط با دیابت تایید شده است.

به گفته دانگ، «این دارو به طور مشابه می‌تواند از رشد و متاستاز سلول‌های سرطان سینه جلوگیری کند، از آنجائیکه داروی epalrestat در حال حاضر در بازار دارویی موجود است و هیچ عارضه جانبی مهمی از مصرف آن گزارش نشده است، مطالعه‌ ما اثبات می‌کند که این داروی هدفمند و ارزشمند برای درمان های بالینی این نوع سرطان سینه مناسب ‌باشد.»

کد خبر 366254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha