همشهری آنلاین: مطالعه جدید نشان می‌دهد توت فرنگی با کاهش روند رشد تومور، با سرطان سینه مقابله می‌کند.

توت فرنگی از پیشرفت سرطان سینه پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، تیمی از محققان نشان دادند عصاره توت فرنگی موجب توقف گسترش سلول‌های سرطان سینه رشدیافته در لابراتوار شد، حتی زمانی که سلول‌های سرطانی در موش‌ها تزریق شدند.

با این حال محققان تاکید دارند این یافته‌ها و همچنین یافته‌های مطالعات قبلی با استفاده از مدل‌های حیوانی بوده و هنوز در مورد انسان‌ها ثابت نشده است.

ماریزیو باتینو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این نتایج بدون شک برای فهم تاثیرات احتمالی توت فرنگی بر سرطان سینه و مکانیسم‌های مولکولی دخیل در آن معتبر هستند، اما باید با مطالعات کلینیکی و اپیدمیولوژیکی تکمیل شوند تا تایید شود که آیا در انسان‌ها هم تاثیرات مثبت همانند تاثیرات مشاهده شده در موش‌ها تجربه شده است.»

دانشمندان سلول‌های سرطان سینه را در معرض غلظت‌های گوناگون توت فرنگی از نوع آلبا که در ایتالیا می‌روید برای مدت زمان‌های ۲۴، ۴۸ و ۷۲ ساعت قرار دادند.

نتایج نشان داد رشد سلول‌ها قبل از ورود به چرخه تقسیم و گسترش متوقف شد.

بعد از آن، به موش‌های ماده یک ماهه رژیم غذایی استاندارد یا رژیم غذایی همراه با عصاره توت فرنگی داده شد. حدود یک ماه بعد، به موش‌ها سلول‌های سرطان سینه به شدت تهاجمی تزریق شد.

در نهایت پنج هفته بعد، محققان تومورها را از موش‌ها خارج کرده و دریافتند رژیم غذایی غنی از توت فرنگی موجب توقف گسترش سلول‌های سرطانی به بافت سالم جانبی شد.

به گفته باتینو، «ما همچنین شاهد کاهش چشمگیر وزن و حجم تومور هم بودیم.»

کد خبر 367826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha