همشهری آنلاین: بیمارستان ۲۸۶ تختخوابی رازی بیرجند با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

افتتاح بیمارستان در بیرجند

به گزارش ایرنا، ساخت این بیمارستان به عنوان بزرگترین پروژه درمانی خراسان جنوبی در سال 1384 مصوب و عملیات ساخت آن سال 86 در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع در هفت طبقه آغاز و اکنون پس از 10 سال انتظار مردم، فعالیت این بیمارستان شروع شد.

در حال حاضر 13 بیمارستان در استان خدمات ارائه می‌کنند که 11 بیمارستان با 920 تخت فعال زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در حاشیه افتتاح بیمارستان رازی گفت: 100 درصد تجهیز این بیمارستان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

دکتر کاظم قائمی جمعیت برخوردار از این بیمارستان را یک میلیون نفر ذکر کرد و افزود: برای راه اندازی این بیمارستان 726 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

تجهیز این بیمارستان از ششم مردادماه امسال با تحویل وسایل فنی و با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند آغاز شد.

در سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی صبح دوشنبه 16 اسفند ماه، 2 پروژه شامل بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی و مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیرجند و اورژانس بیمارستان شهدای شهر قاین افتتاح می‌شود.

خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می‌کند.

سفر وزير بهداشت،  به خراسان جنوبی پنجمین سفر وی به این استان در دولت تدبیر و امید است.

کد خبر 364178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha