همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: هیچ مسئولی نباید مشکلات را کتمان کند یا به مردم خلاف بگوید و وعده نادرست بدهد.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين از وبدا، وزیر بهداشت با اشاره به فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن، گفت: 38 سال از آن روز پر التهاب گذشت و برای میثاق با شهدا، امام خمینی(ره) در این جشن بزرگ حضور پیدا کرده ایم و این روز، تجدید خاطره ای با دوران انقلاب و تجدید بیعت با خلف صالح امام راحل، یعنی مقام معظم رهبری است.

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی، در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در جمع مردم بندرعباس و از کنار سواحل نیلگون خلیج‌فارس، اظهار داشت: جای شهدا و بنیانگذار انقلاب اسلامی، در میان ما خالی است در سالی که گذشت، دو تن از موسسان انقلاب را از دست دادیم، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی که یکی از بنیانگذاران انقلاب و از شاگردان امام راحل بودند و دیگری آیت الله هاشمی رفسنجانی که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و تمام 60 سال زندگی سیاسی خود را در راه مجد و عظمت اسلام و پایداری انقلاب اسلامی، صرف کردند.

  •  اتکای نظام جمهوری اسلامی به  قدرت مردم

وزیر بهداشت با بیان اینکه توانستیم رژیم طاغوت را با لطف خدا و پایمردی و ایثار مردم، سرنگون کنیم، افزود: بخشی از واقعیت رژیم گذشته در سریال معمای شاه، به تصویر کشیده شد و اتکای آن به قدرتهای بین المللی بود اما امروز جشن می‌گیریم که اتکای نظام مقدس جمهوری به مردم و قدرت آنها است.

هاشمی با اشاره به واگذاری حاکمیت کشور به مردم پس از انقلاب اسلامی، گفت: افتخار می‌کنیم که امروز، همه ارکان نظام جمهوری اسلامی، از رای و اراده مردم برآمده است و مردم در طول 38 سال گذشته بارها پای صندوق‌های رای رفته و خودشان تصمیم گرفته اند اما این بدان معنی نیست که همواره درست تصمیم گرفته ایم و ممکن است در مقاطعی، اشکال و اشتباه وجود داشته اما برای مردم افتخار است که نظامی دارند که مستقل‌ترین نظام در عرصه بین المللی است.

  • جمهوریت نظام ثمره انقلاب اسلامی است

وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوریت نظام ثمره انقلاب اسلامی است و آزادی دومین شعار مردم بود که خوشبختانه به قدرت‌های شرقی و غربی وابسته نیست و جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مکتب مقدس اسلام و بر اساس عزت،مصلحت و حکمت، سیاست بین المللی خود را تعیین و در منطقه و دنیا با اقتدار، از منافع ملی خود دفاع می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: برای استقلال کشور هزینه‌های زیادی در طول تاریخ به ویژه در ایام انقلاب اسلامی پرداخت کرده ایم. از نخستین روزهای پس از 22 بهمن 57، توطئه‌ها بر علیه انقلاب اسلامی شروع شد و گروهک‌های تروریستی و وابسته به بلوک‌های شرق و غرب، با شعارهای فریبنده سعی در چندپارچه کردن ملت ایران اسلامی داشتند و پس از آن نیز شاهد تحمیل جنگ به کشور و چندین دهه تحریم ظالمانه بودیم.

وزیر بهداشت از انقلاب اسلامی به عنوان موهبت الهی یاد کرد و گفت: خدا را شاکریم که بعد از 4 دهه از انقلاب اسلامی، کشور ایران قدرتمند و مستقل است و این موفقیت‌ها در پرتو عنایت خدا، رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و فداکاری و جان فشانی مردم به دست آمده است.

  • برکت پیروی از ولایت فقیه را مردم با گوشت و پوست خود لمس کرده اند

هاشمی تاکید کرد: کشورهای زیادی در طول یک دهه گذشته تلاش کرده اند تا از یوغ استعمار و استبداد خارج شوند اما دوباره به همان مسیر برگشتند و یا حتی مشابه دوران مشروطه شرایط بدتری را هم تجربه کردند و انقلاب ایران به دست یکی از فقهای بزرگ اسلام یعنی امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و مقام معظم رهبری نیز این مسیر را در شرایطی بسیار دشوار ادامه دادند برکت پیروی از ولایت فقیه را مردم با گوشت و پوست خود لمس کرده اند و در موضوع سوریه تنها فردی از مسئولان کشور که ایستادگی کرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند و مقاومت اسلامی هم پیروز میدان شدند و ثمره پایداری، شکست گروهک‌هایی مانند داعش و حامیان جهانی آنها است.

  • قدرت‌های بین المللی در صدد چندپارچگی امت اسلامی هستند

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم قدرش ناسی و مراقبت از انقلاب اسلامی، گفت: قدرت‌های بین ‌المللی در صدد چندپارچگی امت اسلامی هستند و همیشه به دنبال دو قطبی کردن جامعه ما هستند اما بعد از 38 سال، مردم مسیر حزب الله را رها نکرده و زمانی که منافع ملی حکم می کند، همه برای حمایت از انقلاب، اسلام و میهن در قشرها و تفکرات مختلف، حضور پیدا می‌کند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه وظایف مسئولان در برابر مردم، بسیار سنگین است، اضافه کرد: درست است که مردم در یوم الله 22 بهمن دور هم جمع می‌شوند، جشن می گیرند و بر علیه استکبار جهانی شعار سر می‌دهند اما مسئولان باید در طول سال برای عزتمندی کشور ایجاد آرامش و آسایش مردم تلاش کنند زیرا دولت برآمده از رای مردم است و قانونی و شرعی است زیرا حکم آن توسط مقام معظم رهبری تنفیذ می‌شود و خوشبختانه دولت یازدهم در طول سه سال گذشته، تلاش‌های زیادی داشته است.

  • در عرصه بین المللی بنای دولت بر رفع ایران هراسی و اسلام هراسی بود که در دنیا وجود داشت

وزیر بهداشت تاکید کرد: در عرصه بین المللی بنای دولت بر رفع ایران هراسی و اسلام هراسی بود که در دنیا وجود داشت و حتی در چندین مقطع، متحدین منطقه ای و بین المللی را در مقابل انقلاب و ملت ایران قرار دادند و خوشحالیم که با حمایت مقام معظم رهبری و درایت رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی، به نحوی عمل شد که منافع ملی حفظ و بهانه اسلام هراسی و ایران هراسی از دشمنان گرفته شد و اگر برجام وجود نداشت، وضعیت امروز کشور مشخص نبود زیرا برخی افراد تازه وارد و تازه کار، به دلیل کج اندیشی به جز رجز خوانی اقدام دیگری نداشتند.

  • نبرد بین حق و باطل تا روز قیامت ادامه خواهد داشت

دکتر هاشمی یادآور شد: برجام باعث شد که بتوانیم بین اروپا و برخی از تندروها در منطقه و جهان، فاصله ایجاد کنیم البته شخصا اعتقاد دارم که نبرد بین حق و باطل تا روز قیامت ادامه خواهد داشت و هر کشوری به دنبال تامین منافع خودش است و در جایی که به اختلاف می‌خوریم، باید به حقوق ملت‌ها احترام متقابل بگذاریم اما دولت توانست وسیله ای را فراهم کند که حربه از دست دشمنان گرفته شود امروز روز تدبیر و عقلانیت است و باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراموش نکرد.

  • هیچ مسئولی نباید مشکلات را کتمان کند یا به مردم خلاف بگوید و وعده نادرست بدهد

وزیر بهداشت کاهش قابل توجه تورم در دولت یازدهم از بیش از 40 به 7 درصد در طول چندین دهه گذشته را استثنایی و کم‌نظیر عنوان کرد و گفت: تا حدودی از وضعیت رکود در اقتصاد کشور خارج شدیم اما مشکلات همچنان وجود دارد و هیچ مسئولی نباید مشکلات را کتمان کند یا به مردم خلاف بگوید و وعده نادرست بدهد و مردم شرایط کشور، مشکلات دولت و کارهای اجرایی را درک می‌کنند و درجایی که اخلاص و صداقت باشد، حتما با مسئولان، همراه هستند.

هاشمی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حوزه سلامت، اظهار داشت: در استان هرمزگان در طول سه سال گذشته، بیش از 250 میلیارد تومان برای کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی هزینه شده است و اقدامات انجام شده در این دولت برای حوزه سلامت، بی نظیر است در حالیکه در نخستین روزهای آغاز کار دولت علاوه بر بحران دارو در کشور، بیمارستان‌ها مشکلات بسیار زیادی داشتند. 11 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند و پرداخت از جیب مردم که در کمتر کشوری در دنیا بیش از 50 درصد بود، 20 درصد کاهش یافت.

  • دولت مقتدر می‌تواند از ملت دفاع کند و بر دهان یاوه گویان بکوبد

وزیر بهداشت تاکید کرد: بصیرت در همه زمینه‌ها لازم است و بصیرت به معنی دفاع از ملت و دولت است زیرا دولت مقتدر می‌تواند از ملت دفاع کند و بر دهان یاوه گویان بکوبد بنابراین راه را نباید گم کرد و مسیر را نباید اشتباهی رفت همه باید در مسیر مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم امروز فصل احساس مداری و شعار دادن گذشته و روز اقدام است و فردی خدمتگزار و دولتمرد است که به درد و رنج مردم و رفع مشکلات آن‌ها فکر کند و در مسیر کاهش ناملایمات مردم باشد.

هاشمی تصریح کرد: فردی که برای ایجاد اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی و خدمت به مردم تلاش می‌کند، بسیجی، انقلابی، دولتمرد و حافظ انقلاب است. قدر و منزلت مردم بسیار زیاد است و درست است که اقدامات مناسبی در حوزه سلامت انجام شده اما کافی نیست.

  • نیاز استان هرمزگان به حداقل 1000 تخت بیمارستانی

وزیر بهداشت با اشاره به نیاز استان هرمزگان به حداقل 1000 تخت بیمارستانی، اظهار داشت: در این دولت حداقل سه بیمارستان مجهز در این استان که زیرساخت‌های لازم را ندارد و از نظر سرانه سلامت کمتر به آن توجه می‌شود، افتتاح شد و باید بیش از 150 پروژه بهداشتی و درمانی به سرعت افتتاح و در خدمت مردم قرار بگیرد.

دکتر هاشمی گفت: زمانی در استان هرمزگان پزشک ایرانی فعالیت نداشت اما امروز بیش از 280 پزشک متخصص در استان هرمزگان حضور دارند که عمدتا بومی استان هستند و در دهه آینده با برنامه ریزی‌های وزارت بهداشت، نیازی به حضور پزشک، متخصص و فوق تخصص از دیگر نقاط ایران در استان هرمزگان وجود نخواهد داشت و نیازها از طریق بومی گزینی تامین می‌شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 36 سال پیش به استان هرمزگان و منطقه بشاگرد رفتم و آن زمان شاید کمتر کسی نام بشاگرد را شنیده بود و در قالب جهاد سازندگی در مناطقی از استان هرمزگان حضور یافتیم و آب آشامیدنی، جاده و امکانات مورد نیاز مردم به اندازه کافی وجود نداشت اما امروز وضعیت به کلی تغییر کرده است.

هاشمی ادامه داد: نباید تصور کرد که مشکلات کشور با وجود دشمنان منطقه ای و جهانی در عرض یک شب یا یک سال برطرف شود.
با همکاری مسئولان استان هرمزگان، بیمارستانی با ظرفیت 500 تا 1000 تخت بیمارستانی در بندرعباس ایجاد می‌شود

وزیر بهداشت یادآور شد: در جلسه ای که با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان استانی حضور داشتیم، بنا شد با همکاری استانداری و شهرداری، املاک وزارت بهداشت در بندرعباس تغییر کاربری پیدا کند و از ثروت خلق شده بتوانیم بیمارستانی با ظرفیت 500 تا 1000 تخت بیمارستانی را ایجاد کنیم و علاوه بر این تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی نیز تامین خواهد شد.
هاشمی با اشاره به حضور جوانان، دانش آموزان و نوجوانان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، گفت: در طول مسیر خدا را شکر می‌کردم که شعار فرزندان نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی، "هیهات من الذله" است و حتما امام راحل، شهدا، گذشتگان و رهبری انقلاب خوشحال هستند که نسل اول انقلاب توانستند آن را حفظ کنند و این شعارها را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدواریم که تا روز قیامت شعار مسئولین نظام مانند مردم ایران در حرف و عمل، "هیهات من الذله" باشد که در اینصورت انقلاب بیمه خواهدشد و به همه اهداف خود خواهد رسید.

کد خبر 361604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha