همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: یکی از مسئولیت‌های مهم حکومت‌ها تامین امنیت، سلامت و آموزش برای مردم است.

وزیر بهداشت در نماز جمعه سمنان

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی، در جمع نمازگزاران نماز جمعه سمنان با اشاره به اقدامات خوب و مناسب حوزه سلامت در دولت یازدهم، افزود: کاهش پرداخت از جیب مردم در مراجعه به بیمارستان‌ها یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه تحول سلامت است که البته معتقدیم برای افراد مستضعف، و افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج مجلس و دولت باید کمک بیشتری در راستای کاهش هزینه‌های درمانی داشته باشند.

هاشمی افزود: همچنین در راستای برنامه تحول سلامت حدود 11 میلیون نفر رایگان برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و روستاییان تنها 3 درصد و شهرنشینان تنها 6 درصد از هزینه‌های درمانی خود را در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به ساخت و راه اندازی بیش از 3 هزار خانه بهداشت در مناطق روستایی، گفت: بیش از 5 هزار پایگاه و مرکز بهداشتی ساخته و 18 هزار خانه بهداشت روستایی تعمیر و تجهیز شد.

هاشمی با تاکید بر این که 10 هزار نیروی پزشک متخصص با هدف رسیدگی به مردم در مناطق محروم حضور پیدا کردند، افزود: تا پایان دولت یازدهم 21 هزار تخت بیمارستانی تحویل داده خواهد شد و این در حالی است که دولت‌ها تا پایان کار خود، تنها 4 تا 5 هزار تخت بیمارستانی تحویل می‌دهند.

وی با بیان این که بسیاری از تجهیزات برخی بیمارستان‌های دولتی در کشور مربوط به 40 تا 50 سال گذشته است، افزود: ببش از دست 40 هزار تخت بیمارستانی را نوسازی و بازسازی کردیم.

وزیر بهداشت با اشاره به این که کمبود اقلام دارویی از 300 قلم به کمتر از 30 قلم رسیده است، افزود: صادرات دارو به میزان 2.5 برابر افزایش و واردات دارو به کشور نیز کاهش یافت.

وی افزود: این مسئله نشان‌دهنده این است که در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل قدم برداشته ایم و به تولید محصولات دارویی داخلی با کیفیت توجه ویژه ای کردیم و 2 هزار میلیارد تومان از محصولات شرکت‌های دانش بنیان کشور خرید کرده ایم.

هاشمی در ادامه یکی از اقدامات موثر در دانشگاه علوم پزشکی سمنان را توسعه رشته های تحصیلی و تخصصی دانشگاه بیان کرد و افزود: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی سمنان 14 رشته تخصصی وجود دارد و امروز هم دانشکده تغذیه و علوم غذایی را افتتاح کردیم.

وزیربهداشت با اشاره به وجود 36 پروژه نیمه تمام از دولت‌های قبل، گفت: اولین باری که به استان سمنان آمدم در شهر دامغان دانشکده بهداشت با 1800 متر مربع زیر بنا که 28 سال نیمه تمام مانده بود مورد بهره برداری قرار گرفت و خوشبختانه امروز 18 پروژه وارد چرخه خدمت شد که البته ساخت برخی از آن ها در ابتدای سال شروع شد و امروز به بهره برداری رسید.

هاشمی افزود: البته اقدام مهم تر شروع ساخت 72 پروژه جدید دیگر در استان سمنان است که امیدوارم به همت رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونان ایشان ، استاندار و فرماندار و خیرین حوزه سلامت بتوانیم 70 تا 80 درصد آنها را تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسانیم.

وی ضمن اشاره به توسعه تخت‌های بیمارستای در دو بخش دولتی و خصوصی ظرف دو سال آینده، گفت: همچنین در استان سمنان به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب سلامت حضور دارد و پرونده الکترونیک سلامت مردم استان هم توسط مراقبین سلامت در حال تکمیل شدن است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و با تاکید بر این که در جامعه اسلامی دروغ و تهمت، سیاه نمایی و بدگویی قابل قبول نیست، افزود: باید همه دستگاه‌ها و مدیران کشوربا اخلاص و همدلی برای مردم ایران تلاش کنند و با وحدت در جهت پیشرفت کشور قدم برداریم.

وی افزود: از آنجا که کشور ما در منطقه ای حادثه‌خیز است به هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی نباید انگشت اتهام به سمت یکدیگر بگیریم چرا که همه ما یک مجموعه و میراث دار امام راحل و شهدا هستیم و باید خدا را شاکر باشیم که در کشوری هستیم که مردم آن به ولایت اعتقاد دارند و محور همه گروه‌های سیاسی رهبری نظام است و ولایت فقیه فصل الخطاب برای همه گروه‌ها است.

هاشمی گفت: باید به مردم امید دهیم و نباید عیب و ایرادهایمان را کتمان کنیم و باید در جهت بهتر شدن تلاش کنیم.

در سفر وزير بهداشت به سمنان، ده‌ها پروژه بهداشتي و درماني به بهره‌برداري رسيد.

کد خبر 363042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha