همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره به نظارت و بازرسی ۲۰هزار بازرس بهداشت در برنامه سلامت نوروزی از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب بر اماکن عمومی و اغذیه فروشی‌ها گفت: انتظار همه مردم و خانواده‌ها این است که ارائه کنندگان و فروشندگان مواد غذایی و آشامیدنی امانتدار مردم باشند و انصاف را در عرضه مواد غذایی رعایت کنند.

وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم مانور برنامه سلامت نوروزی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و افزایش نیروهای بهداشتی از طریق خرید خدمت علاوه بر نیروهای موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: تلاش می‌کنیم تمام اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی با همکاری اتحادیه‌های صنفی و با بهره‌گیری از تجهیزات جدید آزمایش در محل حداقل یکبار بازرسی شوند.

وزیر بهداشت با بیان این که سازمان‌های مختلفی مثل غذا و دارو، دامپزشکی و اصناف درحوزه سلامت مواد غذایی فعالیت دارند، تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های مسئول وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وي با تاکید بر ضرورت رعایت حداقل استانداردهای بهداشتی در ارائه مواد غذایی و بهداشت از سوی مراکز عمومی و ارائه دهنده مواد غذایی افزود: در صورتی که تخلف از سوی واحدهای صنفی کوچک باشد به آنها تذکر داده می شود و در مراحل بعدی جریمه و معرفی به مراجع قضایی صورت می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به نظارت و بازرسی 20هزار بازرس بهداشت در برنامه سلامت نوروزی از ساعت ۸ صبح تا 10 شب بر اماکن عمومی و اغذیه فروشی‌ها، افزود: انتظار همه مردم و خانواده‌ها این است که ارائه کنندگان و فروشندگان مواد غذایی و آشامیدنی امانتدار مردم باشند و انصاف را در عرضه مواد غذایی رعایت کنند.

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص نظارت بر دستفروش‌ها گفت: وزارت بهداشت طبق قانون وظیفه دارد بر مراکز شناسنامه دار و دارای مجوز نظارت کند و نظارت بر دستفروشی‌ها و عرضه کنندگان مواد غذایی در کنار خیابان به عهده صنوف، وزارت کشور و شهرداری‌هاست.

هاشمی با بیان این که بخش مهمی از تخلفات، مربوط قاچاق و واردات غیر قانونی است، افزود: باید دستگاه‌های مرتبط در این زمینه نظارت کنند.

وی با بیان این که سازمان‌های مختلفی مثل غذا و دارو، دامپزشکی و اصناف درحوزه سلامت مواد غذایی فعالیت دارند، تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های مسئول وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

کد خبر 364048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha