مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

صبح دیروز وزیر بهداشت به آمریکای مرکزی رفت تا ضمن شرکت در شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا که در هاوانا از تاریخ ۲۵تا ۲۷بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، دیداری نیز با مقامات دولت مکزیک داشته باشد.

دکتر قاضی زاده هاشمی

به گزارش همشهري، دكتر قاضي‌زاده هاشمي درباره برنامه‌هاي اين سفر گفت: اين سفر پس از چندين سال وقفه در كميسيون مشترك اقتصادي‌ دو كشور انجام مي‌شود.

وي افزود: در اين سفر شاهد امضاي تفاهمنامه‌هاي متعددي بين بخش دولتي ‌و خصوصي ايران و كوبا خواهيم بود. وي رايزني درباره بخش صنعت، نانوتكنولوژي، تجهيزات پزشكي و ساخت و ارسال برخي دستگاه‌ها را در راس برنامه‌هاي اين سفر عنوان كرد. وزير بهداشت با بيان اينكه تعداد اسنادي كه به امضا مي‌رسد بالغ بر 10سند است، گفت: اميدواريم اين سفر بتواند روابط اقتصادي ايران و كوبا را وارد مرحله جديدي كند.

قاضي‌زاده هاشمي همچنين با اشاره به اينكه بعد از اتمام سفر به كوبا، اين كشور را به مقصد مكزيك ترك مي‌كند، گفت: مكزيك كشور بسيار مهمي است و اميدواريم فرصت خوبي براي شركت‌هاي ايراني به‌وجود بيايد تا بتوانند روابط خود را با اين كشور مهم برقرار كنند.

  • كوبا كشوري پيشرو در حوزه سلامت

كوبا يكي از قوي‌ترين نظام‌هاي سلامت دولتي را در بين كشورهاي جهان داراست. هيچ بيمارستان يا درمانگاه خصوصي در كوبا وجود ندارد و ارائه تمامي خدمات بهداشتي توسط دولت صورت مي‌گيرد. در اين كشور، مراقبت‌هاي پزشكي پيشگيرانه، آزمايش‌هاي تشخيص بيماري و داروها براي بيماران بستري در بيمارستان رايگان هستند، به همين دليل شهروندان كوبايي داراي بالاترين شاخص اميد به زندگي هستند و با ميانگين «اميد زندگي» 77.64 سال در جايگاه دوم رتبه‌بندي اميد به زندگي، در قاره آمريكا قرار دارند.

كيفيت نظام سلامت و بهداشت كوبا در شرايطي است كه اين كشور سرانه هزينه‌اي كه براي خدمات بهداشت و درمان اختصاص مي‌دهد تنها 405دلار است اما براساس آمارهاي سازمان بهداشت جهاني، همين عدد براي آمريكا سالانه بالغ بر 8895دلار است. آلمان 4617دلار، انگلستان 3495دلار و حتي در ايران نيز 1562دلار براي بهداشت صرف مي‌شود. با وجود اين شاخص‌هاي سلامت كشور كوبا در حد آمريكا و بالاتر از بسياري از كشورهاي توسعه‌يافته است.

کد خبر 362015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha