همشهری آنلاین: آیین بزرگداشت مقام امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه نخستین سالگرد رحلت این امیر سرافراز دوران دفاع مقدس روز یکشنبه ۱۰ بهمن جاری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

محمد سلیمی

به گزارش سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، این مراسم با حضور مسئولین عالیرتبه کشوری و لشکری و امت حزب الله در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است در این مراسم ضمن تجلیل از این یادگار سفر کرده دوران دفاع مقدس از کتاب 'یار دوست' نوشته ابراهیم گلفام و قاسم اکبری مقدم که در برگیرنده تاریخ شفاهی زندگی آن مرحوم می باشد با حضور خانواده معظم امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شود.

امیر سرلشکر سلیمی پس از تحمل یک دوره بیماری 10 بهمن 1394 در سن 78 سالگی در تهران درگذشت.

وی یکی از قدیمی ترین فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در ایام دفاع مقدس مسئولیت هایی نظیر ریاست دفتر مشاوره نظامی حضرت امام خمینی(ره) و فرماندهی ستاد جنگ های نامنظم را بر عهده داشت و در نبردهای متعددی از جمله آزادسازی سوسنگرد نقش آفرینی کرد و بعدها مفتخر به اخذ نشان «نصر» از دست رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

امیر سرلشکر سلیمی همچنین به مدت چهار سال (حد فاصل سالهای 1360 تا 1364) مسئولیت وزارت دفاع را برعهده داشت.

وی از بنیانگذاران ارتش انقلابی در خرداد سال 1379پس از کناره گیری امیر سرلشکر علی شهبازی، به فرماندهی کل ارتش منصوب شد و همزمان با یک درجه ارتقا، به درجه سرلشکری نیز نائل آمد.

امیر سرلشکر سلیمی تا شهریور سال 1384 به عنوان فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و پس از آن نیز به عنوان یکی از مشاوران ارشد فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی خصوصا ارتش منصوب شد.

کد خبر 360201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha