همشهری آنلاین: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی یک الگوی عملی برای تاسیس نظام مردم سالار مبتنی بر تعالیم دینی پیش روی ملت های مظلوم و مستضعف دنیا قرار داد.

سید محمد علی آل هاشم

به گزارش نیروی زمینی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در جمع دانشجویان وظیفه مرکز آموزش 01 شهدای وظیفه نیروی زمینی با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامل سه محور «رهبری های پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره)»، «اعتقادات مردم به ارزش های دینی» و همچنین «وحدت و همدلی آحاد مردم» است.

وی، عامل ماندگاری انقلاب اسلامی را سه عامل یاد شده ذکر کرد و افزود: رهبری های حکیمانه و امام گونه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در راستای رهبری های پیامبرگونه حضرت امام(ره) است و همین عامل موجب صلابت انقلاب است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: از سوی دیگر اعتقاد مردم به ارزش ها و معارف دینی نسبت به گذشته تغییری نکرده است و در حد بسیار مطلوبی قرار دارد. اما در ارتباط با وحدت و انسجام باید گفت که این امر نیازمند تقویت بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در ارتش، انقلاب اسلامی را مهم ترین و حیرت انگیزترین رویداد قرن گذشته در جهان دانست و افزود: این رویداد بزرگ قرن توانست از یک سو یکی از ظالم ترین رژیم های وابسته به استکبار را ریشه کن کند و از سوی دیگر معادلات راهبردی حاکم بر نظام بین الملل را تحت تاثیر قرار دهد. این انقلاب توانست قدرت های استکباری را به چالش بکشاند.

آل هاشم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، بلوک بندی قدرت را برهم ریخت، اظهارکرد:انقلاب اسلامی با آگاهی عمیقی که در ملت های مسلمان به وجود آورد، زمینه تحولات سیاسی و حرکت های آزادی خواهانه اسلامی را فراهم آورد. این پدیده بزرگ سیاسی، اسلام را به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان احیا کرد.

کد خبر 360343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha