مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با احداث 8 خط مترو به طول 250.5 کیلومتر ، روزانه 6 میلیون و 556 هزار مسافر در پایتخت با این وسیله نقلیه جابه جا خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: نخستین خط مترو تهران خط میدان تجریش تا حرم مطهر امام خمینی(ره) به طول 3/29 کیلومتر است که سرفاصله زمانی حرکت قطارهای این خط 2 دقیقه پیش بینی شده و ظرفیت جابه جایی 1 میلیون و 100 هزار مسافر را در روز دارد.

دکتر شهریار افندی زاده: دومین خط مترو بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، خط صادقیه تا پایانه شرق به طول 4/26 کیلومتر است که با سرفاصله زمانی 3 دقیقه توان جابه جایی 770 هزار مسافر در روز را دارد.

افندی‌زاده همچنین در مورد جزئیات سومین خط متروی تهران گفت : بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خط 3 مترو تهران حد فاصل ازگل تا جاده ساوه به طول 8/32 کیلومتر طراحی شده است که با سرفاصله زمانی 3 دقیقه ای این خط ظرفیت جابه جایی 775 هزار مسافر در روز را دارد.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه گفت : خط 4 مترو تهران حد فاصل قنات کوثر تا جنت آباد به طول 7/35 کیلومتر پیش بینی شده و با سرفاصله زمانی 2 دقیقه روزانه 1 میلیون 430 هزار مسافر در این خط جابه جا خواهند شد.

این مقام مسئول در حوزه ترافیک شهر تهران در مورد خط 6 مترو تهران نیز گفت: خط 6 مترو تهران بر اساس طرح جامع حمل و نقل ترافیک حد فاصل شهران تا شهرری به طول 1/33 کیلومتر با سرفاصله زمانی 4 دقیقه برای حرکت قطارها پیش بینی شده است که روزانه 856 هزار مسافر در این خط جابه جا خواهند شد.

دکتر شهریار افندی زاده خط 7 مترو تهران را حدفاصل سعادت آباد تا قصر فیروزه اعلام کرد و تصریح کرد: خط 7 مترو تهران 7/26 کیلومتر طول خواهد داشت و با سرفاصله زمانی 4 دقیقه ظرفیت جابه جایی روزانه 630 هزار مسافر را دارد.

وی تاکید کرد: همچنین در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خط 8 مترو تهران حد فاصل میدان رسالت تا میدان بسیج به طول 3/34 کیلومتر طراحی شده است که سرفاصله زمانی حرکت قطارها در این خط 4 دقیقه خواهد بود و روزانه 490 هزار مسافر در این خط جابه جا خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین در مورد خط 9 مترو تهران بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک گفت: این خط حدفاصل میدان پونک تا میدان بسیج به طول 2/32 کیلومتر طراحی شده است که با سرفاصله زمانی 5 دقیقه ظرفیت جابه جایی 505 هزار مسافر در روز را دارد.

دکتر افندی زاده ضمن بیان آنکه بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین احداث 4 خط مترو اکسپرس پیش بینی شده است، افزود: خطوط اکسپرس در واقع قطارهای سریع السیری هستند که در خارج از شهر بروی سطح زمین و در داخل شهر به صورت قطارهای زیر زمینی حرکت می‌کنند که 4 خط پیش بینی شده در تهران ظرفیت جابه جایی 1 میلیون و 298 هزار مسافر در روز را خواهند داشت که طول این خطوط در مجموع1/179 کیلومتر و سرفاصله زمانی حرکت قطارهای آن 6 دقیقه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه خطوط اکسپرس شهرهای اطراف را به تهران متصل می کنند ، گفت: نخستین خط اکسپرس در تهران خط کرج تا پاکدشت به طول 51 کیلومتر با سرفاصله زمانی 6 دقیقه است که پیش بینی می شود در این خط روزانه 577 هزار مسافر جابه جا شوند ضمن آنکه این خط شامل خط 5 متروی فعلی است که هم اکنون بین کرج و تهران سرویس دهی می کند.

وی افزود: بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک دومین خط اکسپرس حدفاصل دماوند تا شهریار به طول 46 کیلومتر با سرفاصله زمانی 6 دقیقه و ظرفیت جابه جایی 210 هزار مسافر در روز پیش بینی شده است.

دکتر افندی زاده با تاکید برآنکه در خطوط اکسپرس به دلیل فاصله زیاد ایستگاه ها ظرفیت جابه جایی مسافر نسبت به خطوط عادی مترو کاهش می یابد ، گفت: سومین خط اکسپرس حدفاصل دهکده المپیک تا ورامین به طول 7/43 کیلومتر در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پیش بینی شده که سرفاصله زمانی حرکت قطارها در این خط نیز 4 دقیقه است و روزانه 200 هزار مسافر در این خط جابه جا خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خط 4 مترو اکسپرس حدفاصل ازگل تا جاده ساوه به طول 4/38 کیلومترو سرفاصله زمانی 6 دقیقه پیش بینی شده است که ظرفیت 311 هزار مسافر در روز را دارد.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین در مورد 3 خط مکمل که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران پیش بینی شده است تاکید کرد:علاوه بر این خطوط، 3 خط مکمل به طول 1/31 کیلومتر، سرفاصله حرکت 7 دقیقه و ظرفیت جابه جایی روزانه 258 هزار مسافر در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: خط 1 مکمل حد فاصل میدان بسیج تا تهرانپارس به طول 9/10 کیلومتر با سرفاصله زمانی 7 دقیقه پیش بینی شده که ظرفیت جابه جایی 150 هزار مسافر در روز را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دومین خط مکمل می تواند به صورت قطار هوایی احداث شود گفت: در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک دومین خط مکمل حدفاصل میدان صنعت تا پارک وی به طول 7/6 کیلومتر با سرفاصله زمانی 7 دقیقه پیش بینی شده است که ظرفیت جابه جایی 83 هزار مسافر را در روز دارد که با توجه به آنکه این خط از مجاورت برج میلاد می گذرد و مناظر زیبایی در این محدوده وجود دارد می توان در این مسیر قطار هوایی احداث کرد.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: سومین خط مکمل نیز حدفاصل شهران تا دارو پخش پیش بینی شده است که 5/13 کیلومتر طول دارد و سرفاصله زمانی حرکت قطارها در این خط 7 دقیقه پیش بینی شده است که بر این اساس روزانه 25 هزار مسافر در این خط جابه جا خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: تمام الگوها، چشم انداز، راه بردها و استراتژی های حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا سال 1404 در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک مطرح شده است که این طرح در کمیسیون عمران شورای شهر تهران مورد تایید قرار گرفته و به زودی در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهد گرفت و پس از تصویب به شورای عالی ترافیک ارائه خواهد شد.

کد خبر 35772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز