مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین نمایشگاه عکس مترو تهران با حضور محسن هاشمی مدیر عامل مترو، چهره های فرهنگی، استادان دانشگاه و هنرمندان و عکاسان پیشکسوت در نگارخانه محله افتتاح شد.

این نمایشگاه که به همت 14نفر از عکاسان مطبوعاتی تدارک دیده شده، واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی مترو تهران از نگاه هنری به تصویر کشیده شده است.

دیدگاه‌هایی در این زمینه

مهندس محسن هاشمی:
مدیرعامل مترو تهران ضمن تقدیر و ترغیب هنرمندان برای بازیابی موضوع مترو در میان شهروندان، بر ضرورت توسعه حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی برای بالابردن فرهنگ مترو تاکید کرد.

افتتاح نخستین نمایشگاه عکس مترو تهران

وی نخستین نمایشگاه مترو تهران را حرکت خوبی در جهت بازشناسی زوایای مختلف فرهنگی مترو خواند و گفت: توسعه مترو تهران از ضرورت های شهر نشینی امروز است و همگام با توسعه آن باید به توسعه فرهنگ شهروندی برای یهره گیری از مترو پرداخته شود.
وی همچنین گفت، حرکت عکاسان همشهری محله برای به تصویر کشیدن زوایای مختلف مترو و راه‌اندازی این نمایشگاه را حرکت مفید و موثر خواند و از برگزار کنندگان این نمایشگاه تقدیر کرد.

دکتر معتمد نژاد:
استاد دکتر معتمد نژاد به مناسبت گشایش نخستین نمایشگاه عکس مترو، این حرکت را توسط عکاسان مطبوعات ستود و نمایشگاه عکس مترو را یک حرکت فرهنگی موثر در مستند کردن واقعیت‌های جامعه دانست. پدر علم ارتباطات ایران، پرداختن به موضوعات شهری را از ضرورت های جدی کلانشهر تهران خواند و هدف نگارخانه محله را در نمایشگاه آثار در حوزه شهری و شهروندی موثر خواند.

افتتاح نخستین نمایشگاه عکس مترو تهراناستاد چکناواریان:
استاد لوریس چکناواریان، در جمع عکاسان، ضمن تقدیر از تلاش آنان، افتتاح نمایشگاه عکس مترو را بسیار ارزشمند قلمداد کردو گفت: جای خالی این تلاش ها در شهر تهران دیده می‌شود و هر جه برای مسایل اجتماعی از نگاه هنری کار شود، باز هم کم است.

 استاد برجسته موسیقی ایران ادامه دادک آثار عکاسان جوان ایرانی عکسهای زیبا دیدنی و لذت بردنی از واقعیت های مترو تهران است.

بهاره رهنما:
بهاره رهنما هنرمند سینما و تلویزیون در این مراسم گفت: ثبت لحظه‌های رنگارنگ شهر ما، نگاه جوان و تیزبین و نکته سنجی می‌خواهد، چرا که شهر ما یک شهر معمولی نیست و با واقعیت‌های گوناگون روبروست. نمایشگاه عکس مترو توانسته با نگاهی جوان و تیزبین بخشی از این واقعیت ها را به تصویر بکشد.

دکتر حسین اعرابی:
استاد بر جسته دانشگاه و از جمله کارشناسان اجتماعی مترو در این مراسم، با اعلام اینکه چنین حرکتی در خارج از ایران بسیار مرسوم است در سخنانی گفتک برگزاری نخستین نمایشگاه عکس مترو ، واقعیت هایی تلخ و شیرین را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. شیرین از این جهت که مترو یک پدیده جدید بسیار موثر در تهران است و تلخ از جهت فضای روح و روان و فرهنگ مردم در مترو که عکس ةا گویای آن است.

بنفشه خواه:
رضا بنفشه خواه، هنرمند سینما و تلویزیون نیز در مراسم گشایش نمایشگاه عکس مترو طی سخنانی گفت: مترو امروز پرترددترین پایگاه مردم است و مردم دیگر، مترو را یک ضرورت جدا نشدنی از خود می دانند. این است که باید حرکت فرهنگی، اجتماعی و هنری برای مترو در سطح شهر گسترش پیدا کند.

افتتاح نخستین نمایشگاه عکس مترو تهران

دکتر صداقت:
دکتر صداقت مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران، این حرکت را در مسیر آموزش عمومی اهالی شهر تهران موثر دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه هنری نگاه واقعی به موضوعات شهری را برای بازدیدکنندگان و مخاطبان آینده و حال ترسیم می کند و هدف ما برای تسهیل مسیر آگاهی بخشی به شهروندان برای زندگی بهتر را فراهم خواهد کرد. مشاور شهردار تهران تلاش عکاسان جوان مطبوعات را ستودنی خواند و نگارخانه محله را پایگاه هنری آثاری برای آموزش و آگاهی دهی به شهروندان تهرانی دانست.

در مراسم گشایش نمایشگاه عکس مترو که در نگارخانه محله واقع در خیابان طالقانی ساختمان همشهری برگزار شد، چهره هایی از مدیران شهرداری تهران و مدیران مترو، و استادان ارتباطات از جمله دکتر نمکدوست، دکتر محکی و دکتر بهزادی نیز عکاسان پیشکسوت از جمله کاووس صادق‌لو، ‌محمد عبدالحسنی و رییس خانه‌عکاسان ایران و هنرمندان دیگری از جمله بهزاد فراهانی، محمدعلی‌کشاورز و ... حضور داشتند.

برای دریافت گزیده ای از عکس های نخستین نمایشگاه مترو به سایت Tehroony.com مراجعه کنید.

کد خبر 40491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز