چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

کارخانجات لبنیاتی در حالی اقدام به چرب کردن قیمت محصولات لبنی کرده‌اند که یک مقام دولتی می‌گوید آنها شیر خام را ارزان‌تر دریافت کرده‌اند اما قیمت را ۲۰درصد بالا برده‌اند.

محمدرضا ملاصالحي، قائم‌مقام معاون توليدات دامي وزارت جهادكشاورزي مي‌گويد: از ابتداي سال تاكنون مصوبه جديدي براي افزايش قيمت محصولات لبني نداشته‌ايم.به گزارش ايرنا، وي افزود: در 2هفته اخير با كاهش خريد قيمت شيرخام به 1150 تا 1200ريال صنايع لبني توانسته‌اند هر كيلوگرم شيرخام را ارزان‌ترخريداري كنند. اين مقام دولتي همچنين از سوءاستفاده كارخانجات لبنيات خبر داده و خريد غيرنقدي شيرخام از دامداران را اجحاف دانسته و گفته است:

با وجود اينكه صنايع لبني شيرخام مورد نياز خود را به‌مدت 3سال با قيمتي كمتر از نرخ مصوب خريداري مي‌كنند، پول اين محصول را به شكل غيرنقدي و به‌صورت چك 90روزه به دامداران مي‌پردازند. ملاصالحي تصريح كرد: هم‌اكنون بين 10هزار تا 20هزار ميليارد ريال پول دامداران بدون وثيقه و سود و به شكل قرض‌الحسنه به‌طور مداوم نزد صنايع لبني است و آنان نيز از اين منابع پولي سود مي‌برند و سرمايه‌گذاري‌هاي لازم را انجام مي‌دهند.

اين مقام مسئول از دستگاه‌هاي متولي و نظارتي همچون سازمان حمايت از توليد‌كنندگان و مصرف‌كنندگان خواست به اين موضوع رسيدگي كنند. طبق مصوبه سال گذشته دولت، صنايع لبني بايد هر كيلوگرم شير خام را با نرخ 14هزار و 400ريال از دامداران خريداري مي‌كردند اما همچنان با قيمت 11هزار ريال تا 12هزار و 500ريال خريداري مي‌شود.

  • 3دليل گران شدن كره

خبرها از گران‌شدن قيمت كره نيزحكايت دارد. كاوه زرگران، دبير كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي ايران با اشاره به اينكه تعرفه واردات كره از ابتداي سال95 از 16درصد به 20درصد افزايش يافته، تصريح كرد: اين در حالي است كه ارز موجود براي واردات كره از مبادله‌اي به ارز متقاضي تغيير يافته و تمام اين موضوعات دست به‌دست هم داده تا قيمت كره افزايش يابد.

کد خبر 357049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha