سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: خرید جهیزیه از آن کارهایی است که تا سال‌ها خاطره و حس خوب از خودش باقی می‌گذارد به شرطی که مطمئن باشید راه درست را می‌روید و از جوگیری و تجمل‌گرایی به دورید و به‌خاطر مد و حرف مردم کاری نمی‌کنید.

میناکاری

حس خوب تهيه وسايل براي آغاز يك زندگي عاشقانه، نبايد با چشم و هم‌چشمي و حرص و طمع خراب شود و خاطره‌اي جز فشار مالي و تنگدستي باقي نگذارد. اگر اين روزها در حال تهيه و تدارك جهيزيه هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم يك‌بار فهرستي از تمامي صنايع‌دستي اصيل ايراني را مقابل خود بگذاريد و جلوي تمامي وسايلي كه مي‌شود از آنها براي زندگي روزمره استفاده كرد، علامت بزنيد و اگر بعد از آن در فضاي خانه چيزي از هنر و زيبايي و رنگ كم داشتيد، به سراغ تزئيناتي مانند بلور و چيني‌هايي كه صنايع‌دستي كشورهاي ديگر است، برويد. به فهرست‌هاي پيشنهادي مجلات و مغازه‌ها و حتي آخرين جهيزيه‌اي كه در فاميل و... ديده‌‌ايد بسنده نكنيد. سراغ وسايلي برويد كه متناسب با سبك زندگي ايراني و اسلامي خودتان است و سليقه شما آن را مي‌پسندد. ظروف سنتي ايراني با آن همه رنگ و لعاب و هنري كه در خودشان دارند فضاي شاد و زنده‌اي به خانه شما مي‌دهند. اين را فراموش نكنيد كه شما قرار است اين ظروف را هر روز ببينيد و با آنها و رنگ و روح‌شان زندگي كنيد. پيشنهاد ما اين است كه قبل از خريد بوفه يا ويترين، ابتدا به خوبي درباره كاربرد آن و استفاده خودتان فكر كنيد؛ ببينيد واقعا به آن نياز داريد يا نه؟ اگر براي وجود ويترين ظروف يا همان بوفه در گوشه‌اي از خانه اصرار داريد، مي‌توانيد اقلا درباره وسايل و ظروفي كه قرار است درون آن قرار بگيرند با برنامه جلو برويد. نخستين گزينه كه همان انواع كريستال‌هاي خارجي و گران‌قيمت هستند را چند لحظه‌اي كنار بگذاريد و به پيشنهاد‌هاي ما فكر كنيد.

  • رنگ بازي با ظروف ميناكاري

اولين و جذاب‌ترين پيشنهاد ما تركيب متنوعي از ميناكاري‌هاي زيباي اصفهان است؛ ظرف‌هايي فلزي كه با رنگ‌ها و نقش‌هاي زيباي خود روح زندگي ايراني را وارد خانه مي‌كنند. اين ظروف تنها محدود به ظرف‌هاي مسطح ساده نمي‌شوند بلكه انواع مختلف ليوان‌ها، كاسه‌هاي كوچك و بزرگ، قندان، گلدان، ساعت و... را دارد. اين يعني يك تركيب بي‌نظير از طرح و رنگ كه مي‌تواند درون ويترين شما را به زيبا‌ترين شكل ممكن رنگ و نقش بزند. هزينه نهايي اين مجموعه بسته به اينكه چه تعداد از اين ظروف را تهيه كنيد متفاوت خواهد بود اما در نهايت با هزينه بالاي تهيه كريستال‌هاي خارجي قابل مقايسه نيست. ظروف ميناكاري‌ در دو نوع فلزي و سفالي تهيه مي‌شوند. نوع سفالي تنوع بيشتري در رنگ و طرح دارد و با قيمت مناسب‌تري به نسبت نوع فلزي آن عرضه مي‌شود. حتي در اين ميان مي‌توانيد به سراغ سازه‌هايي برويد كه شبيه ميز‌هاي كوچك هستند و آنها را جايگزين ميزهاي عسلي مبلمان‌ها كنيد. اين‌همه تنوع رنگ، حال هركسي را خوب مي‌كند. از انواع ظرف‌ها و فنجان‌ها و... مي‌توانيد براي پذيرايي در مهماني‌هايتان نيز استفاده كنيد.

  • جاي خالي را با گليم پر كنيد

اگر بين نقش و رنگ انواع گليمچه‌ها و جاجيم‌ها جست و‌جو كنيد، بي‌شك دل‌تان مي‌خواهد يكي از آنها را براي قسمت‌هاي مختلف خانه‌تان تهيه كنيد. از بين اين همه تنوع اصيل و زيبا به سادگي عبور نكنيد. احتياجي نيست حتما همه خانه را با فرش‌هاي ماشيني يا موكت‌هاي صنعتي با الياف مصنوعي پر كنيد. چند تايي از محصولات دستبافي كه نام‌شان آورده شد، مي‌توانند قسمتي از اتاق‌ها يا حتي آشپزخانه و راهروهاي خانه شما را پر كنند و زيبايي منحصر به‌فردي به فضاي
خانه‌تان بدهند.

  • كابينت خلوت اما پركاربرد

وسايل دكوري آشپزخانه از آن وسايلي است كه خيلي از خانم‌ها به تهيه آن تعصب دارند اما بعد از مدتي، از كمبود جا و فضاي تنگ آشپزخانه شكايت مي‌كنند و از دست اين ظروف دكوري كلافه مي‌شوند. مثل انواع قابلمه‌ها و ظروفي كه ممكن است از بعضي از آنها حتي يك‌بار هم استفاده نشود و صرفا در نقش همان دكوري‌ باقي بمانند. اگر خيلي اصرار داريد از ظروف تزئيني در آشپزخانه خودتان استفاده كنيد مي‌توانيد از انواع ظروف و قابلمه‌هاي مسي چندتايي را انتخاب و بخشي از خانه را به كمك آنها زيبا كنيد كه حداقل كاربردي هم باشند.

  • بته جقه‌هاي دلفريب را دريابيد

اين روزها طرح‌هاي جديد و نو در پارچه‌هاي خارجي بسيار ديده مي‌شوند. انگار كم‌كم قرار است جاي خودشان را در خانه‌هاي ما هم باز كنند. اما اگر يك‌بار سراغ يك مغازه ترمه‌فروشي برويد قطعا گوشه‌اي از دل‌تان را ميان انحناي بته‌جقه‌هاي طرح‌هاي مختلف آنجا خواهيد گذاشت. تنوع رنگ‌ها و اندازه‌هاي طرح اين نوع پارچه‌ها آنقدر زياد است كه بتواند سليقه‌هاي مختلف را در كنار وسايل و رنگ‌هاي متفاوت راضي نگاه دارد. اين پارچه‌ها را در كنار دوخت‌هاي زيبايي از انواع پارچه‌هاي ايراني تصور كنيد. اين مجموعه مي‌تواند به‌عنوان روميزي يا حتي تابلوي زيبايي روي ديوار خانه شما جاخوش كند.

کد خبر 356835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha