چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: شب‌های بلند زمستان است و شب‌نشینی‌های‌ خانوادگی‌اش. اگر شما هم اهل گعده‌های خانوادگی در این شب‌ها باشید، حتما در رفت‌وآمد‌هایتان به این مسئله فکر می‌کنید که دست خالی به خانه میزبان نروید.

دست‌هایی که همیشه پر است

دست خالي نرفتن الزاما مساوي با سر زدن به مغازه‌ها و خريد اجناس گران نيست. شما مي‌توانيد به‌راحتي با هنر و سليقه دست خودتان هدايايي را تهيه كنيد و با دست پر به مهماني برويد. خلاقيت را اگر چاشني هنر كنيد، قطعا لذت بيشتري مي‌بريد كه هم از توانايي‌هاي‌تان استفاده كرده‌ايد و هم با اين كار بخش زيادي از هزينه‌اي كه قرار بود به جيب خانواده تحميل شود را ذخيره كرده‌ايد. كمي بيشتر از هديه‌هاي هميشگي فكر كنيد. شما حتي‌ مي‌توانيد براي بچه‌هاي خانه هم هديه‌اي تدارك ببينيد. خلاق بودن كار سختي نيست. كافي است فقط تمرين كنيد.

  • گل‌‌هاي سرسبز

شايد يكي از بهترين و راحت‌ترين گزينه‌ها براي هديه دادن گل باشد. شما مي‌توانيد گل‌هايي كه شيوه تكثير راحت‌تري دارند مانند پتوس را در گوشه‌اي از خانه درون شيشه‌هاي كوچكي از آب پرورش دهيد و منتظر ريشه دادن آنها باشيد. بعد از ريشه زدن گل‌ها، وقت انتقال آن به گلدان خاك فرارسيده است. به‌راحتي مي‌توانيد چند گلدان كوچك آماده كنيد و اين سرسبزي و طراوت را در بين خانه‌هاي دوستان و آشنايان به اشتراك بگذاريد.

  • يك سرآشپز با حال!

اگر به پخت‌وپز و فري كه گوشه آشپزخانه شما جا خوش كرده است علاقه‌مند هستيد بايد به شما تبريك بگوييم؛ چرا كه يك گزينه خوش آب و رنگ و هيجان‌انگيز براي اين جور وقت‌ها داريد. شما مي‌توانيد يك كيك اسفنجي ساده درست كنيد و با تزئيناتي كه خودتان بلديد، آن را زيبا كنيد و داخل يك جعبه دست‌ساز ساده بگذاريد و به مهماني برويد يا انواع پاي ميوه‌هاي فصل را انتخاب كنيد. آماده كردن «پاي ميوه‌ها» يكي از ساده‌ترين دستور‌هاي شيريني‌پزي است. كافي است با يك خمير ساده، كف قالب ديواره‌داري را بپوشانيد و روي آن را با مخلوطي از خوراكي‌ها بپوشانيد. سيب و دارچين و گردو، يكي از بهترين پيشنهادهاست كه طعم تركيبي معجزه‌آسايي را به شما مي‌دهد.

  • بازي با رنگ‌ها

ممكن است به نقاشي علاقه داشته باشيد. بسيار خب از همين هنر دست‌ خودتان استفاده كنيد و نقاشي‌هايي كه كشيده‌ايد و طراحي‌هايي را كه انجام داده‌ايد به يك تابلوي ساده تبديل كنيد و آن را هديه بدهيد؛ به همين راحتي. نقاشي روي شيشه هم گزينه بسيار پرطرفداري است. مي‌توانيد با اين هنر روي انواع ليوان‌ها، آينه‌ها و... را با طرح‌هاي چشم‌نوازي نقاشي كنيد و به‌عنوان هديه و كار دست خودتان به ميزبان‌تان بدهيد. حتما وقتي مدتي بعد دوباره به خانه ميزبان مي‌رويد و كار دست خودتان را در آنجا مي‌بينيد كلي خوشحال مي‌شويد و حس خوبي داريد.

  • هديه‌اي براي بچه‌ها

شما مي‌توانيد اوقات خالي‌ خودتان را به دوخت و دوز‌هاي ساده و هيجان‌انگيز اختصاص دهيد. به كمك انواع پارچه‌هاي نمدي مي‌توانيد عروسك‌هاي زيبايي را درست كنيد و هنگام مهماني براي بچه‌هاي ميزبان از اين عروسك‌ها هديه ببريد. خوبي اين نوع عروسك‌دوزي اين است كه شما احتياج به چرخ‌خياطي خاصي نداريد. كافي است كه الگوي موردنظرتان را روي كاغذي پياده كنيد و با سوزن و نخ و كوك ساده انواع عروسك‌هاي كوچك و بزرگ را بدوزيد. اندازه عروسك به سليقه شما بستگي دارد. اگر نوع كوچك عروسك‌ها را انتخاب كرده‌ايد، مي‌شود به كمك يك حلقه و زنجير فلزي، يك جاكليدي زيبا براي بچه‌ها بسازيد.

  • بافتني‌هاي رنگارنگ

اصلا شايد شما عاشق اين باشيد كه گوشه‌اي بنشينيد و با ميل و كاموا ساعت‌ها مشغول باشيد. در همين ميان مي‌توانيد هديه‌هاي ساده و كوچكي را نيز آماده كنيد، مثلا يك كلاه كوچك براي بچه‌هايي كه اطراف‌تان هستند و پيش‌بيني مي‌كنيد به همين زودي‌ها آنها را مي‌بينيد، گزينه خوبي است كه دل آنها را شاد مي‌كند. همين هنرهاي ظريف و زيباي شما و سليقه خوب‌تان است كه تا مدت‌ها مي‌تواند شما را در خاطر ميزبان‌تان زنده نگه دارد.

  • سلامي دوباره به چرخ‌خياطي

اگر با چرخ‌خياطي رابطه خوبي داريد، مي‌توانيد هديه دادن انواع روميزي و كوسن‌هاي دست‌دوز خودتان را در گزينه‌هاي هديه دادن درنظر بگيريد. انواع پارچه‌هاي مختلف را در زمان‌هاي مختلف خريداري كنيد و براي اين مواقع خاص كنار بگذاريد. براي تزئين مي‌توانيد از انواع تورهاي زيباي كتان كمك بگيريد يا به سراغ روبان‌دوزي و سرمه‌دوزي برويد و هر كدام را روي پارچه‌هاي مخصوص خود بدوزيد. اين هديه‌ها بيشتر از كريستال‌هايي با قيمت‌هاي بالا براي ميزبان شما ارزش خواهد داشت.

  • شما حتما خلاق هستيد

شما خلاقيد؛ به اين ايمان بياوريد تا نتيجه كار را در دسترنج خود‌تان ببينيد. از اينترنت تنها براي سرگرم شدن در شبكه‌هاي اجتماعي و خواندن و كپي‌كردن مطالب بي‌فايده و بي‌اثر استفاده نكنيد. كمي در سايت‌هاي هنري و آشپزي آن بچرخيد تا بتوانيد دستور تهيه انواع غذاها و كيك‌ها و... را پيدا كنيد.

کد خبر 358411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha