بهزاد رنجبر: سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان هفته جاری به طور کامل به ساختمان جدید منتقل خواهد شد.

احمد احمدپور، عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن اعلام این خبر افزود: از هفته گذشته کار انتقال سازمان بورس به ساختمان جدید انجام شده و تاکنون 70 درصد بخش‌های این سازمان به مکان جدید منتقل شده است.

وی افزود: براساس برنامه کار انتقال سازمان بورس و اوراق بهادار به ساختمان جدید تا پایان هفته جاری به پایان می‌رسد و این سازمان به طور کامل در این ساختمان مستقر و فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

احمدپور تصریح کرد: تاکنون بخش‌هایی از قبیل معاونت نظارت بر کارگزاران و نهادهای مالی، معاونت حقوقی، روابط عمومی، روابط بین‌الملل و بخش‌هایی از معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران به ساختمان جدید نقل مکان کرده‌اند.

وی با تایید اینکه عملیات انتقال از هفته گذشته آغاز شده است گفت: به دلیل اینکه اختلالی در عملکرد و فعالیت سازمان پیش نیاید ما سازمان را بخش به بخش به مکان جدید منتقل کردیم که براین اساس عملیات نصب تجهیزات و تشکیلات مورد نیاز نیز انجام شد.

پس از تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی در سال 84، عملیات نظارت و اجرایی بورس از یکدیگر تفکیک شدند و برهمین اساس عملیات اجرایی بورس با تاسیس شرکت بورس اوراق بهادار به این شرکت سپرده شد.

به دنبال جداسازی شرکت بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار قرار شد تا ساختمان حافظ که به نماد بازار سرمایه ایران شهرت یافته است برای ادامه معاملات به شرکت بورس سپرده شود و سازمان بورس به ساختمان جدیدی منتقل شود.

به همین دلیل پس از انتقال کامل سازمان بورس تا انتهای هفته جاری شرکت بورس و اوراق بهادار کنترل ساختمان حافظ را به طور کامل در دست خواهد گرفت و سیستم معاملات بورس به طور کامل در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.

استودیوی خبری بورس

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین درباره راه‌اندازی استودیو خبری بورس گفت: براساس برنامه، مراحل راه‌اندازی این استودیو تا پایان امسال تمام خواهد شد.

احمدپور افزود: قرار است با راه‌اندازی این استودیو، شبکه‌های تلویزیونی سیما روزانه اخبار مرتبط با بورس را منعکس کنند.

وی تصریح کرد: این استودیوی خبری در ساختمان حافظ مستقر خواهد بود و برنامه‌های آن حداکثر تا سال جاری آغاز خواهد شد.

کد خبر 35676

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز