همشهری آنلاین: سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از اجباری شدن سرویس پرداخت الکترونیک در شرکت‌های کارگزاری خبر داد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، ایوب باقر تبار درنشست طرح پیشنهادی استفاده از سرویس پرداخت الکترونیک در شرکت‌های کارگزاری گفت: بحث نقل و انتقال وجوه بین کارگزاران و مشتریان، یکی از دغدغه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار است.

وی به شرایط و تسهیلات جدید بانکداری اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار درصدد بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای انجام عملیات الکترونیک وجوه مشتریان است.

سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس گفت : در همین راستا، در نشستی با حضور نمایندگان شرکت‌های کارگزاری،امکانات شرکت برای پرداخت الکترونیک و چگونگی نقل وانتقال وجوه، قفل کردن وجوه قبل از خرید و نگهداری وجوه مشتری در حساب سپرده آنها،‌ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باقرتبار با بیان اینکه استفاده از سرویس خدمات پرداخت الکترونیک در آینده نزدیک برای شرکت‌های کارگزاری که مجوز مشاور سبدگردانی دارند، اجباری خواهد شد، افزود: با اجباری شدن این سرویس، مانده وجوه مشتریان به حساب آنان منتقل خواهد شد تا سود به خود سرمایه‌گذاران تعلق گیرد.

وی با اشاره به اینکه بورس با راه‌اندازی سیستم جدید معاملاتی و شبکه اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) به سمت الکترونیک شدن گام برمی‌دارد، اظهار داشت: باید نقل و انتقال وجوه بین کارگزاران و مشتریان نیز از طریق سرویس‌های پرداخت الکترونیک انجام شود تا مشتریان بدون مراجعه حضوری در کوتاه‌ترین زمان کار خرید و فروش سهام را انجام دهند.

در ادامه این نشست، قائم مقام مدیرعامل شرکت خدمات کارت ایرانیان گزارشی از مزیت‌های سرویس‌های پرداخت الکترونیک در شرکت‌های کارگزاری، برای حاضران ارائه کرد.

احمد رضا مشیری ایجاد شبکه خصوصی پرداخت برای کارگزاری، واریز وجه به صورت الکترونیک به حساب کارگزار و مشتری، استفاده از سود متعارف بانکی توسط مشتریان، امکان خرید اینترنتی، قابلیت استفاده در چند کارگزاری و عدم نیاز به حضور مشتری در شعبه بانک عامل برای افتتاح حساب را از مهم ترین مزایای استفاده از سرویس‌های پرداخت الکترونیک اعلام کرد.

وی ارائه اعتبار به مشتریان و کنترل اعتبار از سوی کارگزار، تخصیص امتیاز به مشتری بر اساس میزان وفاداری، پشتیبانی یک بانک معتبر ، افتتاح سریع حساب برای مشتریان و امکان استفاده از دستگاه‌های خود پرداز و پایانه‌های فروشگاهی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

کد خبر 36495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز