رئیس سازمان بورس اوراق بهادار از تهیه گزارشی توسط این سازمان درباره میزان آمادگی و پیشرفت بانک‌های دولتی برای واگذاری خبر داد.

علی صالح آبادی در گفتگو با مهر گفت: بر اساس این گزارش، 2 بانک ملت و صادرات از آمادگی بیشتری برای واگذاری سهام برخوردارند.

او از آمادگی کامل سازمان متبوعش برای عرضه سهام شرکت‌های دولتی مشمول اصل 44 قانون اساسی اعم از بانک‌ها، بیمه‌ها، زیر‌مجموعه‌های وزارت نفت، نیرو و مخابرات خبر داد وتصریح کرد: سازمان بورس در این خصوص با هیچ مشکلی روبه‌رو نیست.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: قرار است شرکت بورس گزارشی را در مورد واگذاری سهام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی آماده و به سازمان خصوصی سازی ارائه کند.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه هماهنگی‌های بعدی برای واگذاری سهام شرکت‌های نفتی با سازمان خصوصی سازی و وزارت نفت انجام می‌شود، تصریح کرد: باید این شرکت‌ها نیز آمادگی ورود سهام به بورس را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که اساسنامه بانک‌ها به تصویب مجامع آنها رسیده باشد، در بورس پذیرش آنها انجام می‌شود، تا براساس برنامه زمان‌بندی واگذاری سهام بانک‌های مشمول واگذاری انجام شود.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه هم اکنون زمان واگذاری بانک‌های ملت، صادرات، تجارت و رفاه مشخص شده اظهارداشت: در این راستا سازمان بورس گزارشی را آماده کرده بود که براساس آن آمادگی و میزان پیشرفت بانک‌ها برای واگذاری در بورس مشخص شد.

به گفته وی 2 بانک ملت و صادرات از آمادگی بیشتری برای واگذاری سهام برخوردارند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار درعین حال از راه اندازی استودیوی رادیو و تلویزیونی بازار سرمایه تا پایان سال با دو هدف اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی‌ خبر داد.

علی صالح آبادی در گفتگو با فارس، با اشاره به این مطلب که در یکی دو طبقه از ساختمان حافظ استودیوی رادیو و تلویزیونی بازار سرمایه راه اندازی خواهد شد گفت: طی جلسه‌ای که با مسئولان سازمان صدا و سیما برگزار شد با راه اندازی این استودیو در ساختمان حافظ موافقت اصولی شد و تا پایان سال این هدف محقق خواهد شد.

وی درباره اهداف راه اندازی این استودیو گفت: در این استودیو اخبار لحظه‌ای و اتفاقات بازار سهام در ساعاتی از روز از طریق شبکه خبر پخش خواهد شد و در بخش بعدی هدف فرهنگ‌سازی‌ پیگیری می‌شود.

صالح آبادی افزود: باتوجه به فعالیت رادیو تجارت امکان دارد از این شبکه رادیویی استفاده شود و در غیراین صورت شبکه‌ای مستقل راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 35579

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز