همشهری‌آنلاین: تالار بورس منطقه‌ای بیرجند به عنوان بیست و پنجمن تالار کشور به زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، عبدالرضا تالانه - معاون پشتیبانی شرکت بورس - با  بیان این مطلب گفت: یکی از شرکت‌های کارگزاری، داوطلب تاسیس بورس منطقه‌ای بیرجند شده که هم اکنون رایزنی‌های لازم با استانداری خراسان جنوبی برای فراهم شدن امکانات و نصب تجهیزات لازم برای راه‌اندازی این تالار در حال انجام است.

وی درخصوص وضعیت تالار بورس منطقه‌ای خراسان اظهار داشت: این تالار به فعالیت خود تا تعیین مکانی مناسب ادامه خواهد داد.

تالانه در مورد بازنگری در ساختار و تالارهای منطقه‌ای کشور افزود: چند پیشنهاد به هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران برای افزایش کارایی، سوددهی و ساماندهی تالارها ارائه شده است.

استاد دانشگاه تهران سپس اظهار داشت: پیشنهاد نخست این است که چند کارگزاری تالار اختصاصی تاسیس شود تا معاملات در مکان وساختمان جدیدی انجام شود. این امر هزینه نیروی انسانی شرکت بورس را کاهش داده و درآمدهایی را برای این شرکت‌ها به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: راهکار دوم این است که بورس اوراق بهادار تهران شرکت‌های کارگزاری را به خرید ساختمانی مشترک تشویق کند تا این شرکت‌ها به صورت متمرکز به فعالیت خود ادامه دهند.

تالانه خاطرنشان کرد: به طور حتم با متمرکز شدن شرکت‌های کارگزاری در یک مکان مستقل، هزینه‌های نگهداری آنها کاهش خواهد یافت.

معاون پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: پیشنهاد دیگر این است که سرمایه‌گذاران به تاسیس تالار منطقه‌ای اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این روش، سرمایه‌گذاران با شرکت بورس اوراق بهادار تهران طرف قرارداد خواهند شد و شبکه‌های معاملاتی دریافت خواهند کرد.

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران گفت: سرمایه‌گذاران با فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم ، شرکت‌های کارگزاری را به حضور در این تالارها تشویق می‌کنند.

تالانه این طرح را نوعی نمونه برداری از هتل‌ها اعلام کرد و افزود : در این سیستم تمامی خدمات در اختیار شرکت‌های کارگزاری قرار می‌گیرد. به طوری که آنان به سهولت می‌توانند فعالیت خود را در شهرستان‌ها گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این راهکار هزینه‌های شرکت‌های کارگزاری برای تامین ساختمان، تجهیزات و نیروی انسانی به شدت کاهش می‌یابد.

هم اکنون ‪ ۲۱‬تالار مستقل و سه تالار اختصاصی (گرگان، کاشان و اراک) در این زمینه در کشور وجود دارد.

کد خبر 36232

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز