‌معاون خدمات شهری شهرداری تهران از واگذاری هزار هکتار از زمین‌های سازمانی برای جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز پیرامونی در اسفندماه امسال خبر داد.

مجتبي يزداني با اشاره به اينكه ايجاد 50هزار هكتار فضاي سبز پيراموني در دستور كار شهرداري تهران است، افزود: تفاهمنامه‌هاي واگذاري اراضي براي جنگل كاري با اماكن نظامي، نهادها و ادارات دولتي به امضا رسيده‌است و در اسفندماه اجرايي مي‌شود. به گفته معاون خدمات شهري شهرداري تهران، مجموع هزار هكتار از اراضي‌اي كه قرار است امسال جنگل كاري شود در 3نقطه شرق و شمال شرقي تهران واقع شده است.

يزداني همچنين از اضافه شدن 36بوستان محلي و منطقه‌اي تا پايان سال به بوستان‌هاي تهران خبر داد و گفت: اين بوستان‌ها كه وسعت آنها بين 500مترمربع تا 2هكتار است در مناطق محروم قرار دارند.

وي خاطرنشان كرد: وضعيت فضاي سبز شهر تهران در شرايط مناسبي است به‌طوري كه نسبت به سال 84، تعداد بوستان‌ها از هزار و 100بوستان به بيش از 2هزار و 400بوستان رسيده است. معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين از خريد زمين در مناطق بافت فرسوده كه سرانه فضاي سبز در آنها پايين بوده است خبر داد و گفت: در مناطق 7، 9 و10زمين‌هايي خريداري شده كه به‌زودي مراحل عملياتي آنها براي تبديل به بوستان آغاز مي‌شود.

کد خبر 354446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha