‌معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح ۱۰ پروژه عمرانی و ۴ پروژه مقاوم‌سازی‌ و بهسازی لرزه‌ای پل در پایتخت طی‌ماه آینده خبرداد و گفت: این پروژه‌ها که توسط سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه معاونت فنی و عمرانی تکمیل و آماده شده است، با حضور مسئولان و مدیران ارشد حوزه شهری در ابتدای دی‌ماه ۹۵به بهره‌برداری خواهد رسید.

عليرضا جاويد با بيان اينكه افتتاح تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس يكي از پروژه‌هايي است كه مراحل ساخت آن به پايان رسيده و آماده بهره‌برداري است، افزود: اين پروژه به‌منظور تصفيه آب موجود در درياچه شهداي خليج‌فارس و آبگيري سالانه درياچه احداث شده است. جاويد در تشريح ديگر پروژه‌هاي عمراني آماده بهره‌برداري پايتخت با اشاره به اينكه پروژه رمپ راستگرد دسترسي بزرگراه نيايش به بزرگراه شهيدچمران شمال نيز در قالب يك پل احداث شده است، خاطرنشان كرد:

اين رمپ در واقع زمينه دسترسي بزرگراه نيايش به بزرگراه شهيد چمران به سمت شمال را فراهم مي‌كند. معاون فني و عمراني شهرداري تهران در ادامه با اشاره به تكميل پروژه پل روگذر سه‌راه تقي‌آباد كه در منطقه 20واقع شده، گفت: اين پروژه حجم بالاي ترافيك در مسير آزادراه تهران - ورامين را كاهش مي‌دهد و در آستانه بهره‌برداري قرار دارد.

وي با اشاره به پروژه دوربرگردان غيرهمسطح غرب به غرب بلوار ارتش افزود: اين پروژه زمينه دسترسي خودروها را در تغيير مسير از شرق به غرب بزرگراه ارتش فراهم مي‌كند. همچنين مسير دسترسي جنوب به شرق تقاطع بزرگراه امام علي و بلوار ارتش و مسير معكوس دسترسي شرق به جنوب بزرگراه ارتش و امام علي از فازهاي اجرايي پروژه عظيم تقاطع‌هاي غيرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌هاي امام علي و شهيدصياد شيرازي است كه در اوايل دي‌ماه95 با حضور مسئولان شهري به بهره‌برداري مي‌رسد.

جاويد همچنين از افتتاح ساختمان مركز مطالعات ژئوتكنيك و مقاومت مصالح شهرداري تهران در‌ماه آينده خبرداد و اظهاركرد: اين ساختمان مي‌تواند در ارتقاي كيفيت بيش از پيش پروژه‌هاي عمراني در شهر تهران كمك كند. وي گفت: بهره‌برداري از تقاطع غيرهمسطح كاروانسراي سنگي1و 2 در تقاطع بزرگراه شهيدحكيم و آزادراه تهران - كرج از ديگر پروژه‌هايي است كه در اوايل‌ماه آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه بهره‌برداري از مسجد حضرت خاتم‌الانبيا در منطقه8 نيز به‌زودي انجام خواهد شد، افزود: پل‌هاي تقاطع بزرگراه نواب با خيابان هلال احمر، پل مبدل جاده قم در مسير بزرگراه شهيد آويني، پل تقاطع بزرگراه حكيم با رودخانه كن و پل تقاطع بزرگراه مدرس و بزرگراه حقاني 4پروژه‌اي است كه بهسازي و مقاوم‌سازي‌ لرزه‌اي شده و در اوايل دي‌ماه همزمان با 10پروژه عمراني به بهره‌برداري خواهد رسيد.

کد خبر 355250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha