حامد فوقانی: روزها یکی پس از دیگری سپری می‌شوند و مسئولان مربوطه با وجود شدت گرفتن صدای اعتراض اهالی محله‌های خزانه شهید بخارایی و شهرک بعثت از یکسو و کارگران یک‌ کارخانه روغن نباتی از سوی دیگر، هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند.

مناطق

در ميان اين خواب زمستاني تصميم‌گيران، كارخانه روغن نباتي قو هم از فرصت استفاده كرده و با ادامه فعاليتش، آلودگي را به هواي محله‌هاي اطرافش تزريق مي‌كند. اگرچه شواهد و اخبار نشان مي‌دهد اين كارخانه فرسوده مدتي است لنگان‌لنگان كارش را انجام مي‌دهد اما با وجود اين، صداي آزاردهنده و بوي مشمئزكننده‌اش در برخي از شب‌ها حسابي روي اعصاب اهالي رژه مي‌رود.

  • كليد حل مشكل در دست معاونت حقوقي رئيس‌جمهور

چند روزي است كه شهروندان اين محدوده جنوبي شهر، هنگام حضور در چهارراه خزانه در بزرگراه بعثت با صحنه تجمع اعتراض‌آميز كارگران كارخانه قو مواجه مي‌شوند؛ كارگراني كه هر چند نفرشان دور يك‌پيت حلبي روغن حلقه زده‌اند و پلاكاردهايي به‌دست دارند. كارگران كارخانه قو در اين چند روز از عقب افتادن سه‌ماهه حقوق خود و پرداخت نشدن پنج‌ماهه حق بيمه‌‌شان مي‌گويند.

آنها نسبت به اينكه معاونت حقوقي رياست‌جمهوري، فرمانداري تهران و كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران تكليف‌شان را مشخص نمي‌كنند، گلايه‌مند هستند. اشاره آنها به آخرين صحبت‌هاي رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر است كه گفته بود در رايزني با معاونت حقوقي نهاد رياست‌جمهوري تكليف آنها براي بازنشستگي پيش از موعد مشخص مي‌شود اما ماه‌هاست كه در بلاتكليفي به‌سرمي‌برند و در اين ميان حقوق‌شان را هم دريافت نمي‌كنند.

به هر ترتيب كارخانه قو، همچنان به‌عنوان معضلي در اين بخش از منطقه 16تهران مطرح است و با وجود آنكه بيش از 22سال از رأي تعطيلي آن براساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداري‌ها مي‌گذرد اما هنوز فعال است؛ درصورتي كه شهريورماه گذشته طبق صحبت‌هاي حافظي، عضو شوراي شهر تهران قرار بوده اين واحد آلاينده تعطيل شده و مقدمات تبديل آن به فضاي سبز فراهم شود. البته با عملي نشدن چنين مسئله‌اي، چند عضو شورايار محله خزانه، پيگير پرونده مربوط به آن شده‌اند و منتظرند تا معاونت حقوقي رياست‌جمهوري هرچه سريع‌تر تصميم نهايي را درخصوص تعطيلي و انتقال كارخانه پس از بازنشستگي پيش از موعد 320پرسنل آن‌كه اغلب بالاي 20‌سال خدمت دارند، بگيرد.

کد خبر 353781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha