نیروهای خدمات شهری و مددکاران شهرداری تهران طی ۲ روز چهارشنبه و پنجشنبه قریب به ۱۵۰۰ کارتن‌خواب را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و برای در امان بودن از سرمای کم‌سابقه پایتخت به مددسراها و گرمخانه‌ها انتقال دادند.

ديروز نيز خبر رسيد كه در شب پنجشنبه نيز حدود 300كارتن‌خواب به مددسراها انتقال يافتند. اينطور كه مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران اعلام كرد، اغلب اين 300نفر در مددسراي خاوران و مابقي در ديگر مددسراها مستقر شدند. رضا قديمي با تأكيد بر حضور همه‌جانبه گشت‌هاي سازمان در خيابان‌ها و ميادين اصلي شهر طي امشب و شب‌هاي آينده عنوان كرد: قرار است‌ در ميادين اصلي و خيابان‌هايي كه به كلوني‌هاي كارتن‌خوابي منتهي مي‌شوند ۵۰ اتوبوس گرم مستقر شوند.

اين اتوبوس‌ها مجهز به پتو و موادخوراكي است تا كارتن‌خواب‌ها پس از جمع‌آوري و پيش از انتقال به مددسرا از امكانات اوليه برخوردار باشند. به‌گفته وي علاوه بر اين اتوبوس‌ها بيش از 44واحد گشت به‌طور شبانه‌روزي اقدام به جمع‌آوري و انتقال كارتن‌خواب‌ها به مددسرا مي‌كنند.

قديمي افزود: شهرونداني كه تمايل به كمك به در راه ماندگان و كارتن‌خواب‌ها را دارند مي‌توانند براي اهداي كمك‌هاي غيرنقدي خود با شماره چهاررقمي 4937تماس گرفته و اجناس خود را كه شامل پتو، لباس گرم و مواد غذايي است‌ به سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران تحويل دهند يا خود نيز در كنار گشت‌هاي فوريت‌هاي اجتماعي به اين افراد كمك كنند.

گفتني است شهرداري تهران از شهروندان درخواست كرده تا درصورت رويت افراد كارتن‌خواب و بي‌سرپرست مراتب را از طريق سامانه 137اعلام كنند. بيشتر كارتن‌خواب‌هايي كه طي شب‌هاي گذشته از‌سطح شهر جمع‌آوري شدند مربوط به منطقه‌12و محدوده خيابان شوش بوده‌اند.

  • فعاليت 4همراه‌سرا در پايتخت

4همراه‌سرا در مناطق مختلف تهران مشغول خدمت‌رساني به همراهان بيماراني هستند كه براي انجام امور درماني به پايتخت آمده‌اند. رضا قديمي، مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران با اعلام اين خبر به همشهري از افزايش اقدامات رفاهي شهرداري تهران براي همراهان بيماران مراجعه‌كننده به تهران خبر داد و گفت:

هم‌اكنون 4همراه‌سرا در‌ جوار بيمارستان امام خميني، بيمارستان كودكان مفيد، بيمارستان امام حسين و بيمارستان لقمان‌الدوله به‌طور مرتب پذيراي همراهان بيماران هستند. وي همچنين از ارائه خدمات اقامتي به همراهان بيماران مراجعه‌كننده به بيمارستان فارابي در منطقه 11نيز خبر داد و گفت:

طبق توافق صورت گرفته با بيمارستان فارابي چنانچه واحد مددكاري اين بيمارستان همراهان بيماري را به‌صورت مكتوب به شهرداري منطقه معرفي كنند، برگه اقامتي به‌مدت 72ساعت براي درخواست‌كنندگان صادر مي‌شود كه با توجه به شرايط اعلام شده امكان تمديد اقامت نيز وجود دارد. قديمي از راه‌اندازي همراه‌سراي پژوهشكده رويان در آينده نزديك نيز خبر داد و گفت: اين مركز هم‌اكنون در مرحله تجهيز نهايي است و به‌زودي در اختيار مراجعه‌كنندگان قرار مي‌گيرد.

کد خبر 353631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha