همشهری آنلاین: سازمان عفو بین‌الملل از دولت انگلیس به علت سرپوش گذاشتن بر اقدامات رژیم آل خلیفه در نقض حقوق بشر در بحرین به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید عفو بین الملل از سیاست های انگلیس در بحرین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست مونیتور، سازمان عفو بین الملل در گزارشی از سیاست های انگلیس در بحرین انتقاد کرد.

عفو بین الملل در گزارش خود آورده است: دولت انگلیس با ارائه خدمات آموزشی به نهادهای زیرمجموعه وزارت کشور بحرین و یگان ویژه بازجویی به صورت مستقیم باعث ادامه نقض حقوق بشر در بحرین شده است.

سازمان عفو بین المل از انگلیس خواست که تضمین کند کمکهای این کشور به بحرین قابل ارزیابی و با اصول آزادی فردی و شفافیت همخوانی داشته باشند.

عفو بین الملل در گزارشی ۹۵ صفحه ای، دولت انگلیس را به کم رنگ جلوه دادن نقض گستردۀ حقوق مردم بحرین متهم و اعلام کرد که لندن با حمایت از اصلاحات بی ارزش دولت منامه، خود را در نقض حقوق مردم بحرین همدست کرده است.

بر این اساس، عفو بین الملل موارد متعددی از نقض حقوق بشر در بحرین را از جمله شکنجه، بدرفتاری و استفاده از زور علیه متهمان و بدون محاکمه عاملان آن ثبت کرده است.

این گزارش که از طریق مصاحبه با بیش از ۹۰ نفر از قربانیان رفتارهای غیرقانونی و غیرانسانی رژیم بحرین و تعدادی از خانواده ها و وکلای مدافع تهیه شده است، به نحوۀ سرکوب مردم این کشور می پردازد.

گفتنی است، مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ میلادی با انجام تحرکاتی مسالمت آمیز انجام برخی اصلاحات در ساختار سیاسی و دموکراسی بحرین و توجه به مطالبات برحق آنان از سوی مقامات رژیم آل خلیفه را خواستار شدند اما با سرکوب شدید حکام بحرین مواجه شدند؛ تا جایی که نظامیان سعودی به درخواست آل خلیفه برای سرکوب مردم بحرین وارد منامه شدند و شمار زیادی از آنها را به شهادت رساندند. طی چند سال اخیر نیز سیاست های آل خلیفه در حق مردم بحرین تشدید شده و در آخرین نمونه آن، تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را سلب کرده است.

کد خبر 353768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha