همشهری آنلاین: رژیم بحرین از اعدام سه جوان به بهانه حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه خبر داد. نیروهای انقلابی در بحرین از مردم این کشور خواستند به شهادت سه جوان بحرینی اعتراض کنند.

رژیم آل خلیفه سه جوان بحرینی را اعدام کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون العالم، حکومت بحرین از اعدام سه جوان بحرینی به اتهام حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه خبر داد. رژیم آل خلیفه سامی المشیمع و علی السنکیس و عباس السمیع، سه فعال بازداشت شده سیاسی و مخالف بحرینی را اعدام کرد. رژیم بحرین از تحویل پیکرهای سه شهید به خانواده هایشان خودداری و تلاش می کند آنان را به صورت سری دفن کند.

سخنان مادر جوان بحرینی محکوم به اعدام "علی السنکیس" پس از ملاقات او امروز در زندان "جو": پسرم میگوید اصلا در خصوص قتل پلیس اماراتی الاصل بحرین "شحی" بازجویی نشده است. ای جهانیان به من بگویید حال چگونه او به این اتهام محکوم به اعدام شده است ؟

منابع العالم گفتند بحرینی های خشمگین از اقدام رژیم آل خلیفه در اعدام سه جوان فعال بازداشتی، در سراسر بحرین به خیابان ها آمده اند و در حال تظاهرات هستند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اعلام کرد کشتن سه جوان بحرینی بر خلاف قانون بین الملل است و محاکمه آنان نیز غیر عادلانه بوده است.

نظامیان رژیم آل خلیفه در منطقه بنی جمله به سوی تظاهرکنندگان معترض به اعدام سه جوان بحرینی تیراندازی کردند. شماری از تظاهرکنندگان در تیراندازی نظامیان رژیم آل خلیفه در منطقه بنی جمله به سوی معترضان به اعدام سه جوان بحرینی زخمی شدند. منابع آگاه گفتند نیروهای انقلابی در بحرین از مردم این کشور خواستند به شهادت سه جوان بحرینی اعتراض کنند.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: الدرازی فعال حقوقی بحرین گفت: پس از اجرای حکم اعدام این سه جوان بحرینی خشم شدید مردم باعث شده است در خیابان های کشور بحرین تجمع کنند.

وی افزود: جوانهایی که اعدام شدند بیگناه بودند و اعترافات آنها زیر شکنجه گرفته شده بود.

در همین حال منابع بحرینی پیشتر اعلام کرده بودند نیروهای رژیم آل خلیفه همزمان با یورش به منطقه بنی جمره و جستجوی آن، مبادی ورودی این منطقه را بسته اند و گزارشها حاکی است دست کم دو جوان را نیز بازداشت کرده اند. رژیم آل خلیلفه در بحرین با مستقر کردن دهها دستگاه خودروی نظامی خیابان البدیع را بسته است و تعدادی از خودروهای نظامی نیز در تقاطع اشارات المؤید مستقر شده‌اند. همچنین ساکنان منطقه نویدرات در منامه در مخالفت با احکام اعدام سه جوان زندانی بحرینی که پادشاه رژیم آل خلیفه دیروز آن را تأیید کرد، به خیابان ها آمده اند و در حال تظاهرات هستند.

کد خبر 358789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha