پگاه شفتی: «استیم‌پانک» نام بسیار عجیبی است؛ درست مانند خودش. استیم‌پانک (زیرشاخه‌ای از گونه‌ی داستان‌های علمی‌تخیلی) با کتاب‌های «ژول ورن» گره خورده و تقریباً سبک ادبی او را رقم زده است.

دوچرخه شماره ۸۵۳

این واژه معنای فناوری پیچیده در قرون گذشته را می‌دهد. معنی علم و تخیل، تاریخ و فناوری. درست شبیه یک سفینه‌ی فضاپیما؛ اما در زمان جوانی مادرِ مادرِ مادربزرگ ما، شاید هم دورتر!

 این واژه چند سالی است که بر سر زبان‌ها افتاده و دنیای فناوری را حسابی جذاب کرده است. استیم پانک‌ها، دستگاه‌هايي هستند که با موتور بخار و وسایل قرون وسطایی ساخته شده‌اند. درست مثل وسايل ماجراهای عجیب و غریب رمان‌های ژول ورن.

شاید به همین دلیل است که یک پارک استیم‌پانک، با دستگاه‌هایی پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر از نمونه‌های دیگر در کشور ژول ورن؛‌يعني فرانسه، حسابی بازدیدکنندگان را هیجان‌زده کرده است. دستگاه‌های این پارک با الهام از دستگاه‌های رمان‌های ژول ورن و آثار لئوناردو داوینچی ساخته شده‌اند.

این پارک در شهر نانت فرانسه، درست روبه‌روی موزه‌ی ژول ورن قرار گرفته و  با دستگاه‌هایی عجیب و جذاب، دنیای فناوری را جذاب‌تر از همیشه به نمایش گذاشته است.

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

بازدیدکنندگان سوار بر یک فیل مکانیکی که 12 متر طول دارد و در محوطه‌ی پارک آرام و سنگین قدم می‌زند!

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

چرخ‌فلکی مملو از موجودات دریایی که با الهام از رمان 20هزار فرسنگ زیر دریا، اثر ژول ورن طراحي و ساخته شده‌ است.

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

ناتیلیوس، نام یک ماهی مرکب غول‌پیکر است که بازدیدکنندگان را به دیدار کاپیتان نمو می‌برد؛ جایی در اعماق دريا!

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

اين هزارپای عظیم‌الجثه روی یک میله‌ی آهنی می‌لغزد. بازدیدکنندگان هم می‌توانند بر پشت او سوار شوند و سواري برپشت موجودي را تجربه كنند كه حركاتش درست شبیه هزارپای واقعی است.

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

چه کسی جرئت دارد سوار این آفتاب پرست غول‌پيكر بشود. اين آفتاب‌پرست چرخان، داخل چرخ‌ فلک قرار دارد.

کد خبر 352534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha