گروه اجتماعی : عملیات ضربتی بازداشت فروشندگان مواد‌مخدر از یکشنبه شب ششم آبان آغاز شد.

واحدهای مختلف نیروی انتظامی تهران بزرگ اعم از یگان‌های ویژه و پلیس‌های تخصصی در این عملیات بزرگ شرکت دارند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ضمن اعلام این مطلب که با حمایت دستگاه قضائی، پایتخت را از لوث وجود فروشندگان مواد‌مخدر و معتادان پاک می‌کنیم، در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری گسترده‌ترین عملیات پاکسازی و برخورد با فروشندگان مواد‌مخدر در شهر تهران افزود: عملیات  پلیس  بسیار تند و قاطع بوده و اگر مواد فروشان در مقابل مأموران مقاومت کنند، به‌شدت سرکوب می‌شوند.

سردار احمد رادان، یکشنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عملیات بازداشت فروشندگان و توزیع‌کنندگان جنایتکار مواد‌مخدر آغاز شد.

سردار رادان خاطرنشان کرد: این طرح با عنوان عملیات شبانه برخورد شدید فاتب با فروشندگان، توزیع‌کنندگان و حمل‌کنندگان مواد‌مخدر در مناطق مختلف تهران با قدرت به اجرا درآمد.

رادان گفت: طرح فاتب (فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) با هدف پاکسازی و مقابله جدی با سوداگران مرگ همچون طرح مبارزه با اراذل و اوباش اجرا شده است.

وی از نیروهای شرکت‌کننده در عملیات خواست، در بررسی منازل و محل‌های پاتوق این افراد دقت و سرعت عمل داشته باشند و نسبت به بررسی دقیق این اماکن برای یافتن آلات و ادوات جرم برای برخورد با این معضل اجتماعی اقدام کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: این اقدام همچون دیگر طرح‌های ناجا مورد حمایت مردم است و امروز اگر هر مأمور انتظامی بتواند یک سوداگر و شکارچی جوانان را دستگیر کند، گامی مهم برای رفع مشکل موادمخدر در جامعه برداشته است.

رادان یادآور شد: مناطق و نقاط آلوده تهران بزرگ و اکثر مواد فروشان پایتخت شناسایی شده‌اند.

در عملیات شبانه فاتب که از ساعت  ۲۲یکشنبه با حضور 2 هزار نفر از مأموران پلیس مواد‌مخدر، امنیت و یگان ویژه اجرا شد و تا بامداد دوشنبه ادامه داشت، شمار زیادی از فروشندگان مواد‌مخدر تهران بزرگ دستگیر و مناطق آلوده پایتخت نیز پاکسازی شد.

در اطلاعیه نیروی انتظامی تهران بزرگ خطاب به شهروندان آمده است: بدون تردید موفقیت پلیس و دستگاه محترم قضائی در اجرای این مرحله از طرح امنیت اجتماعی، همانند مراحل گذشته، فقط با همکاری، همراهی و مشارکت شما میسر خواهد شد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به همین سبب از یکایک شهروندان درخواست کرد تا در شناسایی مواد فروشانی که از ترس قانون متواری شده و راه اختفا در پیش گرفته‌اند، پلیس را یاری کنند.

اطلاعیه نیروی انتظامی تهران بزرگ در پایان اظهار اطمینان کرده است که بی‌گمان پیامد فوری بازداشت این خفاشان سیاه‌پرست، افزایش امنیت و آرامش همه افراد جامعه است.

سرادر رادان درپایان نخستین شب دستگیری فروشندگان مواد با بیان این که تاکنون 80 درصد از اهداف پلیس در اجرای طرح برخورد با فروشندگان مواد‌مخدر تأمین شده است، گفت: در مدت اجرای این طرح که از ساعت 22 شب گذشته تا 6 بامداد امروز انجام شد، میزان قابل توجهی مواد‌مخدر شامل کراک، حشیش، تریاک، سلاح گرم و سرد و پول نقد از این افراد کشف شده است.

وی ادامه داد تعدادی از سارقان و کیف‌قاپ‌ها که از جمله توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر نیز بودند در اجرای این طرح توسط پلیس دستگیر شدند به‌طوری که فقط در یک منزل150 کیف به دست آمد.

سردار رادان خطاب به نیروهای اجرا‌کننده عملیات بزرگ ناجا جهت برخورد با موادفروشان گفت: تمامی مأموران در این عملیات نسبت به مجرمان برخوردی تند، سریع و قاطع داشته باشند و اگر مقاومتی شد، به شدت ابهت پوشالی را بشکنند.

کد خبر 35244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز