همشهری آنلاین: دولت میانمار روز جمعه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) اعلام کرد پس از تأیید نخستین مورد تأیید شده عفونت زیکا در یانگون، بزرگ‌ترین شهر این کشور، به زنان در این شهر توصیه خواهد کرد که در شش ماه آینده باردار نشوند.

MYANMAR

نشان داده شده است که زنان عفونت‌های زیکا در زنان باردار باعث میکروسفالی، بک نقصان هنگام تولد شدید که در آن مغز و سر نوزاد کوچک‌تر از حد طبیعی است- و نیز سایر ناهنجاری‌های مغزی می‌شود. ارتباط میان زیکا و میکروسفالی برای نخستین بار در برزیل آشکار شد که تابه‌حال بیش از ۱۹۰۰ مورد میکروسفالی در آن تأییدشده است.

به گزارش رویترز سوئه لوین نی‌ین، مدیرکل وزارت بهداشت میانمار گفت: «وزارت بهداشت به‌زودی بیانیه‌ای صادر خواهد کرد که در آن به زن ازدواج‌کرده در یانگون توصیه می‌کند تا از باردارشدن در شش ماه آینده خودداری کنند.

رسانه‌های دولتی روز پنجشنبه اعلام کردند یک زن باردار خارجی در یانگون به‌عنوان نخستین مورد عفونت با این ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله پشه در این کشور شناسایی شده است.

مقامات گفتند که به این زن اجازه نخواهند داد در دو هفته آینده خانه را ترک کند تا مانع از انتشار زیکا شوند.

سوئه لوین نی‌ین گفت: «ما همچنین با درمان روان‌پزشکی به این زن کمک می‌کنیم، زیرا او درباره بارداری‌اش نگران است.»

مقامات همچنین اقدامات پیشگیری را در یانگون و ماندالای، بزرگ‌ترین دو شهر کشور، به اجرا درمی‌آورند. یانگون، کانون تجاری با جمعیت هفت‌میلیونی، در اولویت قرار دارد، زیرا پشه‌ها به‌وفور در آن یافت می‌شوند.

کد خبر 350858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha