همشهری آنلاین: کانال تلویزیونی دولتی سنگاپور NewsAsia یا CNA روز جمعه ۲۳ سپتامبر (۲ مهر) اعلام کرد این کشور به دنبال اجرای طرح‌هایی برای استقرار یک برنامه ملی پایش است تا رشد نوزادان متولد شده از زنان باردار مبتلا به ویروس زیکا را تحت نظارت قرار دهد.

singapore

به گزارش رویترز CNA به نقل از وزارت بهداشت سنگاپور اعلام کرد که  مبتلا بودن شانزده زن باردار به ویروس زیکا در این کشور ثابت شده است که نسبت به هشت مورد اعلام شده در ۱۱ سپتامبر دو برابر افزایش نشان می‌دهد.

این کانال تلویزیونی اعلام کرد وزارت بهداشت از نزدیک وضعیت این زنان را دنبال می‌کند.

عفونت با ویروس زیکا در اغلب افراد باعث علائم خفیفی می‌شود، اما نشان داده شده است که عفونت زنان باردار با این ویروس باعث میکروسفالی، یک نقصان شدید هنگام تولد می‌شود که در آن سرها و مغزهای نوزادان کوچکتر از حد طبیعی است.

این ویروس در بزرگسالان می‌تواند باعث یک نشانگان نادر عصب‌شناختی به نام نشانگان گی‌یان- باری شود.

دولت-شهر جزیره‌ای سنگاپور نخستین مورد سرایت محلی ویروس زیکا را در تاریخ ۲۷ اوت (۶ شهریور) اعلام کرد و از آن هنگام تا روز جمعه شمار موارد گزارش‌شده عفونت زیکا در این کشور به ۳۸۷ مورد رسیده است.

این ویروس در حال حاضر در بخش‌های بزرگی از آمریکای لاتین و منطقه کارائیب شیوع دارد و بزریل بیشترین موارد مبتلایان را داشته است. این ویروس همچنین به سایر بخش‌های آسیای جنوب‌شرقی گسترش یافته است.

کد خبر 347334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha