اداره‌های میراث فرهنگی استان‌ها در نامه‌ای به انجمن‌های مسافرتی اعلام کردند در برگزاری تورهای گردشگری تایلند، مالزی و سنگاپور به‌دلیل شیوع ویروس زیکا، هشدارهای لازم را به مسافران بدهند.

ویروس زیکا

به گزارش خبرگزاري مهر، سخنگوي وزارت بهداشت تايلند اعلام كرد: از ‌ماه ژانويه حدود ۲۰۰مورد تأييد شده كه عفونت زيكا در اين كشور وجود داشته و در 3 هفته گذشته نيز هر هفته ۲۰ مورد جديد ابتلا به بيماري زيكا ثبت شده است.

سنگاپور، كشور ديگري است كه چندي پيش از ابتلاي ۴۱ نفر به اين ويروس خبر داد. همزمان با تأييد ابتلاي ۴۱ سنگاپوري به ويروس زيكا، دولت مالزي نيز تدابير بهداشتي را در مرز 2 كشور هنگام ورود و خروج اتباع سنگاپور و مالزي افزايش داد.

وزارت بهداشت مالزي به تازگي ابتلاي يك زن باردار در ايالت «جوهور» در همسايگي سنگاپور به ويروس «زيكا» را تأييد كرده است. اين سومين ابتلا به ويروس زيكا در كشور مالزي است و حتي يكي از مبتلايان به اين ويروس خطرناك كه دچار بيماري قلبي و كليوي بود، جان خود را از دست داد.

همزمان با انتشار گزارش‌ها وجود بيماري زيكا در اين كشورها، سفارت جمهوري اسلامي ايران در كوآلالامپور، پايتخت مالزي، با توجه به گسترش موارد ابتلا به ويروس زيكا در جنوب شرق آسيا و مشاهده 3 مورد آن در مالزي، به مسافران ايراني عازم اين كشور توصيه‌هاي بهداشتي ارائه كرد.

وزارت بهداشت ايران نيز اكنون هشدارهاي لازم به برگزاركنندگان تورهاي گردشگري و مسافران اين سه كشور را اعلام كرده است.

همزمان با هشدارهاي وزارت خارجه و وزارت بهداشت به ايراني‌ها براي سفر به كشورهاي آسياي جنوب‌شرقي، برخي از اداره‌هاي كل ميراث فرهنگي در استان‌ها در نامه‌اي به انجمن‌هاي صنفي دفاتر خدمات مسافرتي خبر از ممنوعيت برگزاري تور به برخي كشورهاي جنوب شرقي آسيا داده‌اند.

مديركل ميراث فرهنگي ساري به دفاتر خدمات مسافرتي تحت‌پوشش خود ابلاغ كرد: برگزاري تور به مقصد تايلند، مالزي و سنگاپور تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

علي رفيعي معاون گردشگري استان تهران اما به خبرگزاري مهر گفته است كه ممنوعيتي براي سفر به اين كشورها به دفاتر خدمات مسافرتي استان تهران اعلام نشده است. اما نامه وزارت بهداشت به دفاتر خدمات مسافرتي اعلام شده تا توصيه‌هاي لازم ارائه شود. در اين نامه به تورگردانان توصيه شده كه در برگزاري تورهاي گردشگري به تايلند، مالزي و سنگاپور، به‌دليل شيوع ويروس زيكا، توصيه‌هاي لازم به مسافران اين كشورها ارائه شود.

علي رفيعي گفته است كه ذكر اين موارد به معني ممنوعيت برگزاري تورها نيست و نامه وزارت بهداشت به دفاتر خدمات مسافرتي ارسال شده است.

کد خبر 350387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha